مرد جوان در کوه های بشاگرد به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافت

جدال خونین چوپان با پلنگ



چوپان 38 ساله ای در جدال چند دقیقه ای بر بالای کوه های بشاگرد به طور معجزه  آسایی از مرگ نجات یافت.
این مرد برای یافتن گوسفندان گم‌شده‌اش راه‌های کوه شد که آنجا با لاشه گوسفندان برخورد کرد. ابراهیم زینلی تا  نزدیک لاشه‌ها  شد به‌طور غافلگیرانه‌ای موردحمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت. کتف و قسمتی از صورت و بینی این چوپان به‌شدت آسیب‌دیده و استخوان یکی از دست‌هایش شکسته شد.
 
 به دنبال گوسفندان
به نوشته روزنامه صبح ساحل، نزدیک غروب بود  و چوپان گله گوسفندان را راهی آغل  روستای کاهکن کرد و خود برای استراحت کوتاه وارد منزلش شد، دقایقی گذشت او به سمت آغل آمد و متوجه نبود چند گوسفند اش شد. شب شده بود و نمی‌توانست دل به کوه بزند آن‌ها را بیابد. ابراهیم صبح روز بعد (چهارشنبه پنجم خردادماه جاری ) راهی کوه و تپه‌ها شد که هر روز این مسیرهای صعب‌العبور را طی می‌کرد و  گوسفندانش را به چرا می‌برد.
سید علی موسوی نیا برادرزاده ابراهیم در این خصوص گفت: «حدود 4 کیلومتری از منزل تا کوه فاصله است ولی به علت صعب‌العبور بودن منطقه،ساعت‌ها باید مسیر عبور کنید تا به مقصد برسید، ابراهیم آن روز تنها به دنبال گوسفندانش رفت».

  

 جدال خونین چوپان با پلنگ

 


حمله  پلنگ
مرد جوان در طی مسیر هر جا که فکر می‌کرد گوسفندان آنجا باشند نگاهی می‌انداخت. ساعت 11 ظهر بود و او به بالای کوه رسید که چشمش به لاشه‌های گوسفندانش افتاد که هرکدام بافاصله نزدیکی قرار داشتند...قدم‌هایش را تند برداشت تا به لاشه‌ها برسد اما یک‌مرتبه  غرش حیوانی را شنید و تا خواست به اطراف نگاهی بیندازد سوزش عجیبی از ناحیه کمرش حس کرد. چنگال پلنگ بر روی پشتش سنگینی می‌کرد...
پلنگ غرش می‌کرد و چنگال‌هایش  را در بدن و صورت مرد فرومی‌برد ..
مرد از وحشت و درد فریاد می‌زد و امیدی به زنده‌بودن نداشت ... دقایق به‌کندی می‌گذشت تا آنکه پلنگ او را رها و از محل دور شد...
  
 تقلای نجات
غرق خون بود نمی‌دانست چکار کند، می‌ترسید  باز پلنگ به محل بازگردد،به‌سختی و مشقت خود را به قسمتی از کوه رساند و فریاد زد... در همان موقع چوپانی که حدود 800 متر از ابراهیم  فاصله داشت صدای کمک خواهی را شنید با دیدن مرد مجروح خود را به او رساند.
«حال عمویم خیلی بد بود نمی‌دانم چطوری خود را به قسمتی از کوه رسانده بود، یک از دوستان عمویم با دیدن او، خود را به محل رساند با دیدن وضعیت جسمانی، با تلفن همراه اهالی روستا را از این موضوع باخبر کرد. چند نفر از نزدیکان با کادر خانه بهداشت به بالای سر او رفتند ،‌به پایین کوه منتقل کردند».
 
 عمل جراحی
نفس‌های ابراهیم به شماره افتاده بود. کمک‌های اولیه بر روی مرد مجروح انجام گرفت و با برانکارد به پایین کوه منتقل شد. وی از روستا کاهکن با آمبولانس راهی مرکز درمانی سردشت و سپس راهی بیمارستان میناب شد.« عمویم از ناحیه صورت و بدن به‌شدت آسیب‌دیده بود و حدود ساعت 19 به بیمارستان میناب رسید و شب مورد عمل  جراحی قرار گرفت ...». ابراهیم زینلی  به‌طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.
 
 زیستگاه پلنگ ایرانی
موسوی نیا از حمله پلنگ در منطقه  گفت:»تا کی باید شاهد حمله این حیوانات وحشی به گوسفندان روستاهای اطراف باشیم کاش مسئولین در این مورد راهکارهای ارائه دهند ، شغل مردم روستا چوپانی است و هرروز شاهد تلف شدن گوسفندان  به دست حیوانات وحشی هستیم نمی‌دانیم چکار کنیم «
گفتنی است: کوه‌های بشاگرد محل زیست پلنگ ایرانی است و به علت خشکسالی، این‌گونه جانوری برای شکار از ارتفاعات به دامنه کوه‌ها می‌آید و هر از چند گاهی به دام‌ها حمله‌ور می‌شود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها