پس از گذشت 14سال؛

پروژه نیمه‌کاره تالار فرهنگي بندرعباس،به‌طور کامل متوقف شد



ساخت تالار فرهنگي بندرعباس از سال 86 مصوب شده، اما پس از گذشت 14سال، اين بنا نيمه کاره مانده‌است. حال دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بندرعباس اعلام کرده: به هيچ وجه اجازه ساخت‌وساز در حريم دريا را نخواهد داد و اين پروژه متوقف خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، تالار فرهنگی بندرعباس، از سال 86 در دستور کار قرار گرفت. پس از شروع کار و قرار داشتن بخشی از این پروژه در حریم 60 متری دریا موجب شد تا این پروژه با مساحت 27 هزار مترمربع و 17 هزارمتر زیربنا با وجود میلیاردها تومان اعتبار که برای احداث  آن هزینه شده بود، متوقف و در مرز تخریب شدن قرار بگیرد.

«سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1396 در سفر خود به هرمزگان  گفته بود:« با توجه به زمینه‌سازی و بودجه‌ای که برای ساخت این پروژه هزینه شده و اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول این سال‌ها بر این باور است که این پروژه در فضای مرکزی باید حفظ شود».

مهرماه سال گذشته بود که «رضا کمالی زرکانی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اعلام کرد:« ساخت تالار فرهنگي بندرعباس در سال ۸۶ مصوب شد و پس از مدتی عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به دلیل قرار گرفتن در حریم 60 متری دریا دستور قضایی برای قلع وقمع آن صادر و عملیات اجرایی آن متوقف شد. به گفته زرکاني، تا مهرماه99، حدود 15 ميليارد تومان برای این پروژه ملی هزینه شده‌بود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اميدوار بود با پيگيري، عمليات ساخت اين تالار از سر گرفته شود و تا مهرماه 1400 به پايان برسد. وي گفته بود:« به علت دستور قطع قانوني بودجه، امکان حضور نگهبان دراين بنا سلب شد و اين امر باعث به سرقت رفتن بسياري از ميلگردها و آهن آلات آن شد».

پس از مدتي، «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان در 24دی‌ماه سال گذشته اعلام کرد که در راستای  تعیین تکلیف تالار فرهنگی بندرعباس و شروع مجدد آغاز عملیات اجرایی این طرح دیدار و گفت وگویی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده‌است. استاندار هرمزگان گفته بود:«با حمايت ويژه رییس کل دادگستری هرمزگان و دادستان بندرعباس موجب شد؛ علاوه بر پیشگیری از هدر رفت بیت المال، دغدغه و مطالبه اهالی فرهنگ و هنر درباره تالار فرهنگي بندرعباس رفع شود». همچنين همتي گفته بود:« برای این طرح ملی هزینه‌های قابل توجهی انجام شده و به همین دلیل پیگیری لازم برای تعیین تکلیف آن صورت گرفت و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود». پيش‌تر، استاندار هرمزگان در سال 98 وعده داد که عمليات اين تالار بندرعباس تا پايان دولت به اتمام مي‌رسد!

گفتني است؛ در سال 96 مديرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان و وزير ارشاد پيگير ساخت اين تالار در اين مکان بوده‌اند.

منبع: مهر/ ایرنا/ ایسنا/ تسنیم

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها