آینده مردِ چکمه‌پوش



مسند مدیریت شهرداری بندرعباس پس از 8 سال سیطره‌ی «عباس امینی زاده»، قرار است به شخص دیگری واگذار شود. شورای شهر ششم از 14 مرداد ماه رسما آغاز به کار خواهد کرد و منتخبین شورا در بازه زمانی یک ماهه فرصت دارند شهردار آینده بندرعباس را انتخاب کنند. «امینی‌زاده»، 51 ساله با تحصیلات کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد الهیات و در حال حاضر دانشجوی دکترای شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری، شهریور سال 92 با رای شورای شهر چهارم به عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شد.

امینی قبل از شهرداری، مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو بندرعباس و فرماندار بندرعباس {۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱} بود. سال 96 نیز با روی کار آمدن شورای پنجم، همچنان در شهرداری ابقا شد. در حال حاضر برای مردم بندرعباس واضح و روشن است که حمایت یکی از نمایندگان مجلس علت اصلی انتخاب دوباره امینی‌ در آن سال‌ بوده نه کارنامه‌اش(!) اکنون با روی‌کار آمدن شورای ششم به نظر می‌رسد عمر مدیریت «عباس امینی‌زاده» به سر آمده و او سودای تجربه‌ی سِمت‌های دیگری را در سر می‌پروراند. شهرداری بندرعباس در دوران مدیریت امینی آن‌چنان در حاشیه و سیاست غرق بود که عملکردهای دیگر این نهاد هرچند مثبت کمتر به چشم می‌آید. امینی از ابتدای فعالیتش پرچم بی‌اعتنایی به رسانه‌ها را عَلَم کرد. این موضوع در چهار سال دوم حضورش در شهرداری به اوج خود رسید. او در این هشت سال کمتر از انگشتان یک دست، نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه داشته است.

«سکوت»، انتخاب اول امینی‌زاده در بحبوحه اغلب حواشی‌ شهرداری بندرعباس بوده است. «عباس هالیوودی» و «مرد چکمه‌پوش»، لقبی است که پس از انتشار کلیپ تبلیغاتی امینی‌زاده در رابطه با بازگشایی معابر بندرعباس هنگام بارندگی از سوی مردم و رسانه‌ها به او داده شد. استخدام‌های بدون ضابطه یا سفارشی در شهرداری بندرعباس از حاشیه‌هایی‌ست که هیچ‌گاه پاسخ روشنی به آن داده نشده است. امینی‌زاده در مرداد 96، مجموع پرسنل شهرداری را 4 هزار نفر اعلام کرد. «اسلام باوقار»، رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در تیر ماه امسال مجموع پرسنل شهرداری بندرعباس را 5 هزار و 500 نفر عنوان کرد. یعنی در چهار سال دوم مدیریت امینی‌ حدود یک هزار و 500 نفر به بدنه شهرداری اضافه شده است(!) که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

دستگیری شهردارِ دو منطقه از بندرعباس به جرم تخلف انتخاباتی هم نتوانست امینی‌زاده را به سمت پاسخگویی و شفافیت سوق دهد. تا اینکه ماجرای جنجالی تخریبِ خانه زنی در بندرعباس، در کل کشور پیچید و پس از گذشت چهار روز، امینی در پاسخ به طوفان هشتگ‌ استعفا کاربران فضای مجازی، تن به نشست خبری داد. «عباس‌ امینی‌زاده» با کوله‌باری از تجربه‌ی 8 سال مقاومت در برابر شفافیت به ایستگاه آخر رسیده است. خیابان و بلوارکشی، افتتاح چندین تقاطع‌ غیر هم‌ سطح، سامان دادن به پیاده‌رو‌ها و احداث زمین‌های چمن از ملموس‌ترین اقدامات در دوره او بوده است. حالا که عمر مدیریت امینی در شهرداری به پایان رسیده چندین راه پیش رویش است. اول بازگشت به آموزش و پرورش جایی که از ابتدا هم به آن تعلق داشت که احتمالِ بعیدی است. دوم بازگشت به هیئت فوتبال استان هرمزگان. سوم ادامه روند فعالیت‌های سیاسی با حمایت نماینده مجلس و خیز برای رسیدن به بهارستان. البته انتصاب او به عنوان شهردار یکی از استان‌های غربی کشور جدی‌ترین گزینه‌ای است که این روزها شنیده می‌شود.

روزنامه صبح ساحل

غیرقابل انتشار: 2منتشر شده: 2
فهیمه رئیسی
۱۱ امرداد ۱۴۰۰
باسلام خدمت شما بسیار عالی و کارآمد بودند و هستند جناب آقای امینی زاده به امید موفقیت روزافزون ایشان
دهقانی از فین
۱۱ امرداد ۱۴۰۰
آقای امینی مرد شریفی و زحمتکش است 8سال زحمت کشیده دستش درد نکند مرد انقلابی است متشکریم از زحمات شما
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها