ارائه پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای بخش‌هایی از هرمزگان به وزارت بهداشت



مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای بندرعباس، قشم،کیش و هرمز به وزارت بهداشت خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد اسماعیل مطلق  مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بندرعباس گفت: استان هرمزگان و جزایر کیش، قشم و هرمز به دلیل گردشگر پذیر بودن بیشتر در معرض خطر کرونا قرار دارند.

دکتر مطلق گفت: حضور در تجمعات از دیگر عوامل طولانی شدن پیک کرونا در استان است.

او افزود: در این مدت هرمزگان با انواع کرونای چینی، انگلیسی و دلتا درگیر بوده، اما خوشبختانه آمار فوتی‌ها به نسبت استان‌های دیگر کمتر است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خیلی خوب توانسته اند این بیماری را کنترل کنند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: برای مقابله با این سوش باید واکسیناسیون افراد به بیش از ۷۵ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به بیش از ۸۰ درصد برسد.

دکتر مطلق گفت: برای کنترل بهتر کرونا واکسیناسیون اساتید، طلاب، معلمان، خبرنگاران، کلینیک‌های خصوص و زندانیان به زودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه در هرمزگان ۷۳ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: فاصله گذاری فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد و بهداشت فردی ۷۳ درصد در استان رعایت می‌شود.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای کنترل کامل بیماری کرونا ۳ تا ۵ سال زمان نیاز است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها