اهدای پروتز پای مصنوعی به نوجوان رودانی



پروتز «اندام مصنوعی» پای راست به امیرحسین نوجوان ۱۴ ساله رودانی با کمک و مساعدت ۲ پزشک ارتوپد فنی و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اهدا شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، این نوجوان رودانی به صورت مادرزادی از ناحیه ۲دست و پای راست معلول بوده که با اهدای پروتز پا، به کمک کارکنان بیمارستان امام علی (ع) رودان، دانشجویان واحد پیام نور رودان و جمعی از همشهریانش از زمین بلند شد و با لباس و کفش ورزشی گام برداشت.

پزشک خیر و متخصص ارتوپدی فنی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت: امیرحسین معلول مادرزادی پس از معاینه و بررسی لازم کاندید پای مصنوعی راست گردید و در مدت زمان مشخص پروتز ساخته شده بر روی پای این نوجوان فیکس و این نوجوان موفق به راه رفتن شد.


دکتر رضا عبادی فر افزود: این پروتز (اندام مصنوعی) پای راست زیر زانو با مشخصه مدولاری (قطعات دار) با پنجه ۶ محوره از جنس کربن سولئوس از کمپانی (CPI) است که هزینه تهیه و ساخت ان افزون بر ۴۲۰ میلیون ریال می باشد.


نماینده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز که یکی از حامیان مالی درمان این نوجوان است، در این خصوص گفت: در این اقدام خداپسندانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان بیمارستان امام علی (ع) رودان، دانشجویان واحد پیام  این شهرستان و جمعی از شهروندان با پرداخت هزینه ای افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲ پزشک خیر دکتر رضا عبادی فر و دکتر سعید عباسی متخصصان ارتوپدی با تامین مابقی هزینه افزون بر۳۲۰ میلیون ریال این پروتز را تامین کردند.


خادمی عنوان کرد: امیر حسین اهل و ساکن روستای اسلام آباد رودان فرزند اول خانواده با داشتن یک خواهر هشت ساله و ۲ خواهر دوقلوی یک و نیم ساله تاکنون به دلیل مشکلات مالی قادر به تهیه پای مصنوعی مناسبی نبوده و با همت خیران نخستین قدم‌های خود را برای داشتن زندگی جدید برداشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها