یک مقام مسوول فاش کرد:

هرمزگان درتصادفات منجربه فوت رکورد زد



صبح ساحل ، حوادث  - فرمانده قرار گاه پلیس راه هرمزگان گفت: در 10 ماهه گذشته سال جاری،شرق استان هرمزگان بیشترین حوادث منجر به فوت را تجربه کرد.سرهنگ علی مجیدزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی تصادفات درمیان محورهای مواصلاتی استان افزود: شمال و غرب استان در رتبه های بعدی آمار فوتی های سوانح جاده ای  برون شهری قرار دارند.وی ادامه داد: در مجموع کل تصادفات  جاده ای اعم از خساراتی، فوتی و جرحی ، بیشترین حوادث را با 42 درصد در شمال استان( محور بندرعباس- سیرجان)، بعد شرق و غرب استان رخ داده است.سرهنگ مجیدزاده 78درصد فوتی ها را مرد خواند و گفت: 45 درصد فوتی ها  مربوط به راننده و یا سرنشین خودرو و10درصد  عابران پیاده بودند. وی   64درصد تصادفات فوتی  در محورهای اصلی ، 22درصد محورهای فرعی و 14درصد نیز جاده های روستایی ذکر کرد. این مقام مسوول  از 60درصد فوتی ها در صحنه ، 10درصد حین انتقال و 30درصد در بیمارستانها خبر داد.

 افزایش 8 درصدی آمار تصادفات

فرمانده پلیس راه استان در ادامه سخنان به آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال و تا  پایان دی ماه امسال، در وقوع تصادفات فوتی با رشد یک درصدی روبرو بودیم که 303 فقره تصادف رخ داده است.سرهنگ مجیدزاده افزود:در این مدت 363نفردر حوادث رانندگی برون شهری استان جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل، 367 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه هزارو 317 مورد تصادفات جرحی  با افزایش 9 درصد به وقوع پیوسته است اظهار داشت:این وقوع منجر به مجروح شدن 2هزار و 354نفر شده است.سرهنگ مجیدزاده مجموع وقوع کل حوادث جاده ای امسال را هشت درصد افزایش دانست.وی هرمزگان  را جز یکی از 10استان کشور در افزایش وقوع تصادفات برون شهری و افزایش جان باختگان حوادث جاده ای اعلام کرد.

 سواری ها با بیشترین تصادف

سرهنگ مجیدزاده  بیشترین عامل تصادف را سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو با 27درصدخواند. وی بیشترین ساعات تصادفات در جاده ای را 12 ظهر تا 8 شب اعلام کرد و افزود: 28 درصد تصادفات در ساعات 16 الی 20 و 22 درصد 12 تا 16 به وقوع پیوسته است. سرهنگ مجیدزاده در خصوص مقصران حوادث گفت:سواری ها با اختصاص 53درصد بیشترین نقش را در تصادف داشته اند و به لحاظ نوع وقوع نیز،واژگونی با 42درصد بیشترین عامل را به خود اختصاص داده است. وی 50 درصد تصادفات را وسیله با وسیله که 25 درصد  باموتورسیکلت بوده است،موتورسیکلت و وانت هر کدام  15 درصد ،کامیون 14 درصد، مینی بوس ، اتوبوس  و احشام هر کدام یک درصد اعلام کرد.

 جریمه 250 میلیارد ریالی

فرمانده قرار گاه پلیس راه هرمزگان با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال 662هزار و 230برگ جریمه برای رانندگان متخلف در جاده های برون شهری صادر شده است گفت:در این رابطه  رانندگان خاطی ،حدود 250میلیارد ریال جریمه شده اند. سرهنگ مجیدزاده افزود: از این تعداد برگ جریمه ،176هزارو 920فقره اعمال قانون برای سرعت غیر مجاز به عنوان بیشترین تخلف صادر شده است. وی از صدور 27هزار و 844فقرهجریمه برای  سبقت غیرمجاز،147 هزارو  کمربند ایمنی،25هزار و 939مورد شیشه دودی ، 67هزار  و 831 مورد نقص فنی و6 هزار و 131 مورد حمل مسافر با وسیله غیر مجاز ذکر کرد.

  تست آزمایش اعتیاد

فرمانده قرار گاه پلیس راه هرمزگان  در ادامه سخنان خود ، به تست آزمایش اعتیاد به صورت رندمی از رانندگان   در حال تردد برای شناسایی رانندگان معتاد و استفاده کنندگان مشروبات الکلی اشاره کرد: از 2هزار و 500 مورد چهره زنی، آزمایش 631 نفردر مرحله اول مثبت بوده و در آزمایش تکمیلی مرحله دوم،استفاده 256نفر از آزمایش شدگان از مواد مخدر و مشروبات الکلی مشخص شده و 173نفر دیگر نیز در مرحله نتایج آزمایش نهایی هستند. سرهنگ مجیدزاده ادامه داد: در این رابطه 2میلیون ریال قبض جریمه برای این افراد صادر شده است.

 آموزش

فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان در راستای فرهنگ ترافیک و کاهش تخلفات و انضباط در جاده ها  گفت که در 10 ماهه سال جاری، هفت هزارو 142جلسه به تعداد 239هزارو470  نفر ساعت آموزش چهره به چهره  ویژه رانندگان ناوگان های باربری و مسافری، رانندگان شخصی، دانش آموزان و مربیان و همچنین سایر اقشار جامعه صورت گرفت.

 کامیون میکسرمقصر مرگ 4 طلبه

چند روز گذشته بر اثر تصادف در مسیر بندرخمیر به بندرلنگه، 4 طلبه  قشمی جان خود را از دست دادند که در این خصوص فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: حدود ساعت 11و نیم ظهر کامیون پشت سر یک دستگاه پژو در محور بندرخمیر به بندرلنگه حرکت می کرد که با رسیدن به ایستگاه ایست و بازرسی مهتابی با سرعت بالا قصد فرار از محل را داشته است که در زمان جلو زدن از پژو کنترل خود را از دست داده و بر روی خودروی پژو واژگون شد.در این حادثه چهار تن از طلاب مجتمع علمی فرهنگی سلطان‌العلما بندرلنگه که همگی از روستای توریان قشم بودند جان باختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها