ضرورت تکمیل واکسیناسیون برای انجام فعالیت‌های مشاغل



استاندار هرمزگان گفت: تکمیل واکسیناسیون برای انجام فعالیت‌های مشاغل مختلف ضروری است و همه تلاش کنند تا واکسیناسیون در استان افزایش یابد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: واکسیناسیون شاغلان اصناف و خدمات عمومی در هرمزگان با جدیت بیشتر پیگیری شود و از همه فعالان اصناف می‌خواهیم در این خصوص سریع اقدام کنند.
وی بیان داشت: کاهش میزان فوت بر اثر کرونا در  هرمزگان، نشان از موثر بودن واکسیناسیون دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش میزان واکسیناسیون و سرعت در تکمیل این روند استفاده شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری در خصوص کرونا، بر الزامی بودن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در استان و اینکه شهر بندرعباس و جزیره های قشم و کیش، از مقصدهای اصلی مسافرت و گردشگری هستند و همچنین بازگشایی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، با افزایش حضور افراد در مراکز آموزشی و اماکن گردشگری استان مواجه هستیم.
وی با تاکید بر ضرورت تشدید کنترل و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای سرپوشیده، بازارها و مراکز خرید، ادامه داد: در روزهای تعطیل باید این تدابیر نظارتی افزایش یابد.
دوستی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های هرمزگان با استقبال کمتر از واکسیناسیون مواجه هستیم، افزود: فرمانداران با استفاده از راهکارهای مناسب و به کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و بزرگان و معتمدان هر شهرستان و مناطق مختلف، در راستای رشد واکسیناسیون تلاش کنند.
وی همچنین خواستار تدوین طرح و برنامه جامع افزایش واکسیناسیون در هرمزگان با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و الزام های قانونی و به کارگیری همه توانمندی ها در این زمینه شد و گفت: کاهش میزان فوت بر اثر کرونا در استان، نشان از موثر بودن واکسیناسیون دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش میزان واکسیناسیون و سرعت در تکمیل این روند استفاده شود.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون یک میلیون و 946هزار و 373دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 279هزار و 539دوز اول و 665هزار و 186دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها