هنرستان تخصصی رشته معدن در بندرعباس راه‌اندازی شد



نخستین هنرستان تخصصی فنی و حرفه‌ای رشته معدن در محل شرکت سنگ آهن «آک کهور» بخش فین شهرستان بندرعباس با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.

به گزارش صبح ساحل، «خلیل قاسمی»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی هنرستان حکیم نظامی با اشاره به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش‌های واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: این هنرستان ۲۰ نفر ظرفیت دارد که در سال تحصیلی جاری ۱۷ نفر نام نویسی کردند. قاسمی افزود: امروز شاهد توسعه معادن هرمزگان در بخش شمالی استان هستیم که یکی از کمبودها در این بخش نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر است.

وی بیان داشت: نیروی انسانی آموزش دیده در کنار واحدهای صنعتی و معدنی یک نیاز برای بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان است که این امر می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه و استان داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش در راه اندازی این بخش آموزشی در کنار بنگاه های اقتصادی هرمزگان اظهارامیدواری کرد: سال آینده نیز شاهد راه اندازی آموزش عالی در رشته های تخصصی برای جوانان استان باشیم. وی اظهارداشت: باتوجه به فعالیت گسترده معادن در استان و تامین نیروی بومی در معادن و صنایع این منطقه، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر از سوی آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و دانشگاه ها جهت ارتقای سطح تحصیلات دبیرستانی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف استان در کنار بنگاه های اقتصادی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها