مدیر عامل فولاد هرمزگان:

نمایشگاه فولاد 92 سرآغاز صنعتی شدن هرمزگان خواهد بود



صبح ساحل ، اجتماعی -  مدیر عامل فولاد هرمزگان گفت :برگزاری نمایشگاه فولاد در استان سرآغاز شکلگیری فرهنگ صنعتی استان خواهد بود و بهترین فرصت برای انتقال دانش فنی و تکنیکی به صنایع فولاد استان هرمزگان است.مهندس مرتضی آقاجانی سمپوزیوم و رخدادهای جانبی آن از جمله نمایشگاه فولاد را بسیار موفقیت آمیز دانسته و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در استان سرآغاز شکلگیری فرهنگ صنعتی استان خواهد بود و بهترین فرصت برای انتقال دانش فنی و تکنیکی به صنایع فولاد استان هرمزگان است. وی با اشاره به تاکید مدیران فولاد بر کسب  مقام اول جایگاه صنعتی توسط صنایع استان تاکید کرد: استان هرمزگان باید از نظر صنعتی باید سرآمد در کشور باشد .مدیر عامل فولاد هرمزگان بازدید رییس جمهور از کارخانه فولاد هرمزگان را فرصتی نوین برای شروع اوج گیری صنعت فولاد در استان دانسته و گفت: دکتر روحانی در این بازدید قول های مساعد و جدی برای بر طرف کردن مشکلات فولادسازان این خطه داده است.مهندس آقاجانی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر تبدیل هرمزگان به قطب فولاد کشور گفت : دکتر روحانی در بازدید از کارخانه و آشنایی نزدیک با امکانات و روند پیشرفت  های صورت گرفته در فولاد هرمزگان آشنا شده و بر لزوم سرمایه گذاری در فولاد هرمزگان به منظور رسیدن به جایگاه برتر در کشور تلاش تاکید کرد.

  فولاد هرمزگان

 نشان داد  دانش فنی در هرمزگان بومی شده است

مهندس آقاجانی با اشاره به تولیدات و موفقیت های فولاد هرمزگان تاکید کرد:تولیدات فولاد هرمزگان نشان داد که دانش فنی در هرمزگان بومی شده است و پتانسیل های بالای تولید از نظر فنی امروز در این استان وجود دارد.

مدیر عامل فولاد هرمزگان در روز پایانی نمایشگاه فولاد 92 با حضور در محل نمایشگاه از غرفه های گوناگون بازدید کرده و از نزدیک با مدیران و شرکت کنندگان صنعتی مرتبط با فولاد دیدار کرد. وی در این دیدار در یک نشست خبری از روند برگزاری نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد در استان ابراز رضایت کرده و گفت: برگزاری این سمپوزیوم در بندر عباس در حالی به پایان رسید که در هیچ کدام از نمایشگاههای قبلی حتی در اصفهان و خوزستان تا به این حد استقبال از این رخدادها صورت نگرفته بود و حتی می توان آن را با برخی از نمایشگاههای خارجی قابل مقایسه دانست که این اتفاق می تواند به عنوان الگویی برای نمایشگاههای دیگر باشد. مدیر عامل فولاد هرمزگان ضمن اشاره به سفر ریاست جمهور به استان هرمزگان گفت: در این سفر نگاه و توجه ویژه ای از جانب دولت به صنعت فولاد استان شد که بسیار قابل توجه است به عنوان مثال وزیر صنعت معدن و تجارت در هفته جاری دو بازدید از صنایع فولادی در بندر عباس داشت که این موجب ایجاد فضایی مثبت در پیشرفت فولاد خواهد بود چرا که باید قابلیت ها و استعدادهای منطقه هرمزگان برای مسوولان بازگو گردد تا صنعت فولاد هر چه بیشتر مورد توجه آنان قرار گیرد. وی با اشاره به تولیدات و موفقیت های فولاد هرمزگان تاکید کرد:تولیدات فولاد هرمزگان نشان داد که دانش فنی در هرمزگان بومی شده است و پتانسیل های بالای تولید از نظر فنی امروز در این استان وجود دارد.

مهندس آقاجانی حضور رییس جمهور را در استان همزمان با برگزاری سمپوزوم و نمایشگاه فولاد را بسیار تاثیر گذار دانسته و خاطر نشان شد: اگر چه در ابتدا نگرانی هایی به دلیل تداخل برنامه ریزی های انجام شده وجود داشت اما با شرکت وزیر صنعت در سمپوزیوم و بازدید رییس جمهور از کارخانه فولاد تصمیمات مهمی برای این صنعت گرفته شد.

وی با اشاره به چشم انداز تولید 10 میلیون تن فولاد در فولاد هرمزگان تاکید کرد:رسیدن به این میزان از تولید کار سختی نیست و این کارخانه باید بر اساس سند چشم انداز 1404 سهم خود را در تولید فولاد کشور افزایش دهد . مدیر عامل فولاد هرمزگان حضور شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه و ابراز تمایل آنان برای سرمایه گذاری در طرح های معدنی در ایران را امیدوار کننده دانسته و ابراز داشت: برخی از شرکت های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه در زمینه تامین آهک و بهره برداری از معادن آهک هرمزگان ابراز تمایل کرده اند که با توجه به نیاز فولاد هرمزگان به آهک این حضور میتواند باعث رفع نیازهای صنعت فولاد باشد. مهندس آقاجانی با استقبال از واگذاری بخش های جنبی تولید فولاد در مقاطع بالا دستی و پایین دستی به بخش خصوصی خاطر نشان ساخت : واگذاری بخش های جانبی فولاد به بخش خصوصی ضمن اشتغالزایی بیشتر منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد ضمن اینکه ورود به عرصه های کوچک معدنی و صنعتی برای فولاد سازان بزرگ به صرفه نخواهد بود . وی در انتهای این نشست خواستار توسعه صنعت در همه جنبه ها در استان شد و رشد و گسترش تولیدات و پیشرفت صنعتی را لازمه تما بخش های کشور عنوان داشت. درمراسم اختتامیه سمپوزیوم فولاد 92 از سه کارشناس برجسته و یک مدرس دانشگاه به نام های علی شفیعی، محمد ابکاء و مرتضی طلایی و محمود نوریان تقدیر به عمل آمد. این در حالی است که بر اساس سیاست های اخذ شده در انجمن آهن و فولاد ایران، هر ساله همزمان با برگزاری سمپوزیوم فولاد تعداد چند نفر از برجستگان این صنعت انتخاب و در جلسه اختتامیه سمپوزیوم، ضمن معرفی آنها از طرف انجمن مورد تقدیر قرار می گیرند.

در این راستا از مهندس محمود نوریان متولد 1333 فوق لیسانس مهندسی معدن از دانشگاه فنی دانشگاه تهران و دارای سابقه مدیریت در چندین شرکت و اداره دولتی در حوزه صنعت فولاد و مدرس دانشگاه، مهندس محمد ابکا کارشناس برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس ارشد بازرگانی مرکز آموزش مدیریتی دولتی تجلیل شد. وی نیز دارای چندین سال فعالیت در حوزه فولاد است. مهندس مرتضی طلایی فوق لیسانس رشته مهندسی مکانیک از دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و دارای فعالیت های صنعتی طی سالهای اخیر، نیز تجلیل شد.

علی شفیعی متولد 1339 دارای دکترا از دانشگاه مک گیل کانادا و دارای چندین سمت آموزشی عالی که تاکنون بیش از 300 مقاله و عضو انجمن مهندسین کانادا و امریکا نیز قدردانی به عمل آمد. همچنین از آقاجانی مدیر عامل زراعی معاون تکنولوژی شرکت فولاد نیز در راستای تلاش برای برگزاری هر چه بهتر سمپوزیوم 92 قدردانی شد.درمراسم پایانی سمپوزیوم فولاد 92 قطع نامه ای در چهار ماده قرائت شد که در آن آمده است: تشکیل مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد کشور می تواند در این حوزه طی سال های آینده تاثیرات بالایی داشته باشد.

همچنین به منظور تبدیل پژوهش های دانشگاهی به دستوکار های تکنولوژی، ابداع دانش های فنی جدید در صنعت، توسعه بومی سازی، ارتقاء سطح کیفی فولاد، افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و انطباق فرآیند علم به صنعت در شهرک های علمی و تحقیقاتی از منظر صنعت فولاد مجددا تاکید شد که مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد با محوریت انجمن آهن و فولاد ایران تشکیل گردد. این قطعنامه می افزاید: برای احداث این مرکز پیشنهاد شد ساختمان نیمه تمام فولاد مبارکه که برای همین کار در نظر گرفته شده است، در اختیار انجمن آهن و فولاد ایران قرار گیرد. بنا به تاکید شرکت کنندگان دراین همایش شرکت های تولید کننده فولاد به عنوان سهامدار اصلی موافقت کردند که سالیانه درصدی از محل فروش محصولات خود را جهت هزینه های ساخت و خرید تجهیزات و راه اندازی مرکز تحقیقات و فناوری و فولاد تخصیص دهند.

این افراد با یاد آوری اینکه ایجاد نمایشگاه های بین المللی سمپوزیوم فولاد که در آن بیش از 250 شرکت تخصصی در سال مشارکت دارند نمایانگر تسلط بر ساخت تجهیزات صنعت فولاد در این مرز و بوم است نوشته اند، تشکیل کنسرسیومی از آنان می تواند ساخت و اجرای خطوط تولید و انطباق نرم افزاری آنها در صنعت فولاد تضمین می نماید برای انجام این مهم لازم است قانون حداکثر را به قانون ارجاع صنعت فولاد با سازندگان ایرانی تبدیل کرد.

 

  رسانه ها در حضور رییس جمهور سمپوزیوم فولاد را به یک فرصت تبدیل کردند

دبیراجرایی سمپوزیوم فولاد۹۲ اذعان کرد: رسانه ها در حضور رییس جمهور سمپوزیوم فولاد را به یک فرصت تبدیل کردند.

مهدی زارعی دبیر سمپوزیوم 92 در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در برگزاری این دوره از سمپوزیوم یک نگرانی وجود داشت که با توجه به حضور رییس‌جمهور در هرمزگان در قالب سفر استانی، اطلاع رسانی این برنامه تحت تاثیر قرار بگیرد اما این موضوع با همکاری بسیار عالی رسانه ها به یک فرصت تبدیل شد. وی با اشاره به اینکه حضور رییس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سمپوزیوم اعتبار این برنامه را افزایش داد، خاطرنشان کرد: سخنان رییس‌جمهور درخصوص فولاد و همچنین حضور در جمع فعالان عرصه فولاد در نزدیک شدن ما به اهداف بسیار تاثیرگذار بود. زارعی با تاکید براینکه اصلی‌ترین هدف ما ایجاد ظرفیت برای فولاد در راستای تبدیل شدن به قطب فولاد بوده است، تصریح کرد: در کنار حضور رییس‌جمهور در سمپوزیوم، حضور مدیران عامل شرکت‌ها و متخصصین و کارشناسان این عرصه، نشان داد که استان هرمزگان قابلت تبدیل شدن به قطب فولاد و حتی تبدیل شدن به یک استان صنعتی را دارد.

دبیر اجرایی سمپوزیوم بزرگ فولاد 92 با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه سمپوزیوم در بالاترین سطح برگزار شد، بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت که تاکنون در بخش فولاد، نمایشگاهی در این سطح برگزار نشده است. وی حمایت های مسئولین و رسانه های استانی را یکی از دلایل موفقیت شرکت فولاد هرمزگان در برگزاری با کیفیت سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد دانست و ادامه داد: رسانه های استان از توانمندی و پتانسیل بالایی برخوردار هستند و امیدواریم با تعامل ایجاد شده بیین شرکت فولاد و رسانه های راه های روشنی برای تحقق اهدافمان پیدا کنیم.

زارعی خاطرنشان ساخت: شرکت کنندگان در نمایشگاه و سمپوزیوم بدانند که هیج حوزه ای برای سرمایه گذاری بهتر از صنعت فولاد یافت نمی شود و ما نیز برای ارتقاء جایگاه فولاد هرمزگان به همکاری آنها نیازمندیم. به گفته وی هر ساله در پایان هر سمپوزیوم میزبان سال آینده معرفی می شد در حالی که این کار در سال گذشته انجام نشد اما با همکاری صورت گرفته در استان این کار را در مدت کمتر از 5ماه برنامه ریزی کردیم. وی اظهار کرد: علیرغم اینکه در یک شهر دور از مرکز کشور سمپوزیوم برگزار شد، شرکت‌های خارجی حضور خوبی داشتند و در واقع به این باور رسیده‌اند که هرمزگان پتانسیل مطلوبی دراین زمینه دارد. دبیر اجرایی سمپوزیوم بزرگ فولاد 92 گفت:با این وجود امیدواریم سال آینده شاهد برگزاری سمپوزیوم در یک شهر دیگر نباشیم، زیرا شرکت فولاد هرمزگان به خوبی از عهده برگزاری سمپوزیوم بر آمده است.

زارعی افزایش گرایش جوانان و دانشگاهیان به سمت صنعت را از نتایج برگزاری این رویداد در استان هرمزگان دانست و افزود: بهترین پشتوانه برای صنعتی شدن استان و کشور تاثیر رویدادهایی مانند برگزاری نمایشگاه و سمپوزیوم است.دبیر اجرایی سمپوزیوم فولاد 92 و معاون فناوری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: تبلیغات، اطلاع‌رسانی و بیان دستاوردها می‌تواند نقش موثری در ترویج افکار عمومی داشته باشد که دراین راستا، اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار درخصوص فعالیت‌های فولادی پیرامون برگزاری سمپوزیوم بسیار موثر بوده است.زارعی تاکید کرد: درحال حاضر به جرأت می‌توان گفت که در بندرعباس کسی وجود ندارد که از برگزاری سمپوزیوم فولاد 92 بی اطلاع باشد. وی گفت: با این اقدامات، ذهنیت از نظر ذهنی آمادگی پذیرش صنعتی شدن و حرکت دراین راستا برای جوانان و همچنین عموم مردم فراهم شده است.

 

  اطلاع رسانی سهم بزرگی

در شناخت سمپوزیوم  فولاد داشت

مهندس سید حسین معصومی مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان درگفتگو با ستاد خبری سمپوزیوم مستقر در نمایشگاه گفت:در این رویداد عظیم با برقراری ارتباط تنگاتنگ  رسانه های مکتوب ،سایت ها وصدا وسیما از چند ماه قبل،توانسته اند در زمینه اطلاع رسانی سهم بزرگی در توسعه سمپوزیوم داشته باشد. مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان افزود:در پایان برگزاری دو روزه این سمپوزیوم معلوم شد که فضای اطلاع رسانی هم در استان هرمزگان وهم به صورت ملی به نحو احسن صورت گرفته وتاکید کرد همه این موفقیت ها مرهون تلاش شبانه روزی اصحاب رسانه هرمزگان بوده است.وی برگزاری سمپوزیوم وارائه مقالات جدید در زمینه تولید فولاد و همچنین برگزاری نمایشگاه، در راستای ارائه دستاوردهای جدید را از اهداف برگزاری این رویداد بزرگ صنعتی برشمرد.معصومی  خاطر نشان کرد:در راستای برقراری ارتباط با تمام شرکتهای تولیدی صنعت ومعدن جهت حضور در این سمپوزیوم، روابط عمومی فولاد هرمزگان تمام تلاش خود رابه عمل آورد وما شاهد حضور تمام شرکت های معدنی وقطعه ساز در صنایع کشوردراین رویداد بزرگ بودیم. وی صحبتهای ریاست محترم جمهور درسفر به استان هرمزگان در مورد فولاد این استان وهمچنین حضور وزیر صنعت معدن وتجارت در شانزدهمین سمپوزیوم فولاد را به فال نیک  گرفت و افزود : بی شک رسانه ای کردن این رویداد عظیم صنعتی ملی موجب شد تا فولاد هرمزگان در کشور بدرخشد. معصومی ظرفیت رسانه ایی استان هرمزگان را بی نظیر عنوان کرد و گفت: در هیچ یک از سمپوزیوم ها به اینگونه اخبار در این سطح برگزار نشده بود که جای تقدیر دارد.

 

  غرفه فولاد هرمزگان برتر شد

غرفه فولادهرمزگان از بین180 غرفه شرکت کننده داخلی وخارجی در نمایشگاه  بین المللی فولاد کشور ، به عنوان غرفه برتر شناخته شد. هادی ملوندی مدیر اجرایی نمایشگاه در این خصوص گفت: روند ساخت و ساز، نحوه چیدمان ،رعایت المان های بومی و محلی، نحوه پاسخگویی به ارباب رجوع، نظم و انضباط و... از مهمترین ملاک های انتخاب غرفه فولاد هرمزگان به عنوان غرفه برتر بوده است.

 

  سطح کیفی مقالات سمپوزیوم

فولاد 92 بسیار خوب بود

رئیس دفتر فنی تولید فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان گفت: سطح کیفی مقالات سمپوزیوم فولاد 92 بسیار خوب بود.

احسان رسولی در مورد سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد 92 عنوان کرد: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاه کارخانه های فولادسازی کشور با حضور چشمگیر شرکت ها و در فضایی بسیار مناسب در بندرعباس برگزار شد. وی ادامه داد: سطح برگزاری سمپوزیوم فولاد نیز نسبت به گذشته بالاتر بود و مقالات از سطح کیفی بالاتری برخوردار بوده و مقالات پذیرفته شده کاربردی تری بودند. رئیس دفتر فنی تولید فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان افزود: برگزاری این سمپوزیوم موجب بهبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه شده و امیدواری ها نسبت به استفاده از مقالات علمی در صنعت فولاد را افزایش می دهد. رسولی گفت: هرمزگان با بهبود زیرساخت ها و امکانات می تواند به قطل نخست تولید فولاد کشور تبدیل شود.

 

 

  گندله سازی مادکوش بخشی از

مشکلات فولاد هرمزگان را بر طرف خواهد کرد

قائم مقام و مدیر پروژه گندله سازی مادکوش که از شرکت های صنعتی درحال احداث دربندرعباس است،اظهارداشت: سمپوزیوم فولاد و نمایشگاه آن محفلی بود که شرکت های مختلف تولیدی، خدماتی، بازرگانی در زمینه صنایع فولاد، دانش و تجارب خود را عرضه نمایند و با تعامل توانمندی های هر یک، هم افزایی در این صنعت افزایش یابد.  ژوبین بختیاری گفت: بخش خصوصی برای ورود به عرصه فولاد کشور نیازمند اعتماد و حمایت بخش دولتی است.وی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان با راه اندازی کارخانه مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس یادآور شد: مزیت های بالای استان هرمزگان در بخش تولید فولاد که شامل شبکه های وسیع و در دسترس حمل و نقلی و مواد اولیه و انرژی است، می شود فرصت های جدید را در تولید فولاد پایه گذاری نمود و چشم انداز جایگاه برتر تولید فولاد در کشور را در آینده تحقق خواهد بخشید.قائم مقام مادکوش با اشاره به مشکلات بخش خصوصی برای ورود به صنعت فولاد تاکید کرد: زمانبر بودن برخی از فرایندها مانند روند اخذ تسهیلات،مجوزها و گشایش اعتبارات و خرید و تامین تجهیزات، موجب می شود تا هزینه های بازگشت سرمایه و تولید در داخل افزایش پیدا کرده و تولید کننده بخش خصوصی زیان هایی را ببیند و عمدتا سرمایه های بخش خصوصی جذب صنایع کوچک و زود بازده یا خدمات واسطه ای شود.بختیاری با اشاره به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع در دست احداث مادکوش و دیگر طرح های فولادی استان گفت: فرصتی که به دلیل نگاه ویژه به فولاد در دولت به وجود آمده است موجب استقبال بیشتر بخش خصوصی از ورود به این صنعت خواهد بود.وی در مورد سمپوزیوم برگزار شده در بندرعباس و نتایج آن در صنعت استان گفت: سمپوزیوم فولاد و نمایشگاه آن محفلی است که شرکت های مختلف تولیدی، خدماتی، بازرگانی در زمینه صنایع فولاد، دانش و تجارب خود را عرضه نمایند و با تعامل توانمندی های هر یک، هم افزایی در این صنعت افزایش یابد.  وی در آخر با اشاره به اهمیت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان فولاد در استان گفت: راه اندازی مجتمع گندله سازی مادکوش موجب بر طرف شدن دغدغه فولاد هرمزگان و سایر فولاد سازان منطقه برای تامین مواد اولیه خواهد شد. ضمن اینکه در نهایت همکاری و همگرایی فولاد سازان در هرمزگان از طریق تشکیل کارگروه های تخصصی مختلف به منظور بررسی مشکلات و یافتن راهکارهای مناسب و انتقال تجارب صنعتگران فولاد، در استان لازم و ضروری است. بختیاری در خصوص پروژه گندله سازی مادکوش بیان داشت: این پروژه با ظرفیت تولید 5 میلیون تن در سال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع  معدنی و فلزی خلیج فارس، بندر عباس- ایران و با استفاده از تکنولوژی کوره دوار (Rotary Kiln) ، طی دو فاز طرح ریزی گردیده که فاز اول این طرح با ظرفیت 5/2 میلیون تن در سال در حال احداث میباشد و همزمان با اجرای این فاز کلیه زیرساختهای مشترک بین دو فاز نیز ساخته خواهند شد.وی افزود: بر اساس زمانبندی پروژه، فاز اول این طرح در نیمه دوم سال 1394 به بهره برداری خواهد رسید. بختیاری خاطرنشان کرد: کمبود مواد اولیه در زنجیره تولید فولاد کشور با توجه به طرح های احداث شده و در حال احداث و فرصت های صادراتی، این شرکت را برآن داشت تا با هدف کمک به توسعه پایدار این صنعت نسبت به احداث مجتمع تولید گندله سنگ آهن اقدام نماید.وی گفت: این مهم با متمرکز کردن سرمایه بخش خصوصی و جذب سرمایه خارجی در توسعه صنایع پایین دستی و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و بهره گیری از دانش و تجربه نیروهای متخصص داخلی تحقق یافته است.بختیاری اهداف سازمانی  این شرکت را افزایش توان صادرات غیر نفتی ،توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در کشور، هم افزایی سرمایه بخش خصوصی و بهره گیری از امکانات کشور ، مشارکت و کار گروهی وجلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و استفاده بهینه از سرمایه های ملی بیان کرد.

 

 رقابت شرکت های خارجی

برای ورود به بازار فولاد ایران

نمایشگاه صنعت فولاد در هرمزگان در حالی به کار خود پایان داد که پذیرای بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی در زمینه تکنولوژی و صنایع و تولیدات فولاد بود. آنچه در طول 2 روز برگزاری این نمایشگاه جلب توجه نمود حضور و استقبال از این محفل اقتصادی و تولیدی بود رخدادی که اگر چه همزمان با حضور ریسس جمهور برگزار شد اما تحت و شعاع آن قرار نگرفته و بازدید کنندگان داخلی و خارجی زیادی را به محل نمایشگاههای دایمی بندر عباس کشاند. حضور شرکت های بزرگ داخلی مانند فولاد خوزستان،اکسین خوزستان،ذوب آهن اصفهان و تعداد قابل توجهی از شرکت های خارجی موجب شد تا این نمایشگاه مکانی برای تبادل اطلاعات،شناساندن آخرین دستاوردها و رونمایی از طرح های نوین صنایع فولاد باشد.

در این میان شرکت های خارجی حاضر در این نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد 92 که برخی از آنها برای اولین بار و به منظور ارزیابی وضعیت و چشم انداز صنعت فولاد در این نمایشگاه حاضر شده بودند برای ورود و حضور بیشتر در صنعت فولاد ایران اعلام آمادگی کردند .هوی چن مدیر فروش بازاریابی شرکت     eversion international group  درباره علت حضور در نمایشگاه فولاد 92 گفت : آمادگی جهانی برای برداشتن تحریم های ایران این کشور را به یک بازار پر فرصت برای شرکت های مختلف در زمینه فولاد تبدیل کرده است و اغلب شرکت های فعال در زمینه صنایع سنگین برای ورود به این بازار متمایل هستند .این مدیر بین المللی  با اشاره به استقبال مدیران و شرکت های هلدینگ بین المللی برای ورود به بازار ایران گفت : شرکت  eversion international تا کنون فعالیتی در ایران نداشته است اما با شرکت در این نمایشگاه تلاش دارند ارزیابی از موقعیت اقتصادی ایران به دست بیاورد وی درباره زمینه فعالیت های شرکت متبوعش در ایران گفت : این شرکت تلاش می کند تا در زمینه تامین قطعات و صنایع و معادن و آلیاژهای خاص وارد بازار ایران شود ضمن اینکه ما می توانیم کاستی هایی که در ایران از نظر تولیدات داخلی وجود دارد را با ورود تکنولوژی و سرمایه منتفع سازیم . هوی چن در زمینه برگزاری نمایشگاه فولاد 92 گفت : گروه بین المللی اورسون به جد ورود به حیطه های صنعتی فولاد در ایران را دنبال می نماید و به ایران به عنوان یک موقعیت جدید و تازه نگاه می نماید.

خانم آنه شهید مدیر فروش بین المللی شرکت saar-metallwerke و نمایندگی چندین شرکت آلمانی فعال در زمینه صنایع فولاد در مورد حضور در بازارهای ایران گفت : با توجه به نیاز بازارهای داخلی ایران صنایع فولاد هیچ گزینه ای به جز توسعه سریع و علمی و مدرن ندارند. وی در زمینه روند پیشرفت صنایع فولادی در ایران و برگزاری نمایشگاه فولاد 92 در هرمزگان گفت: توسعه این صنعت نسبت به سابقه و تجربه ای که ایران در زمینه صنعت فولاد پیدا کرده است و با در نظر گرفتن برخی تنگناهای تحریمی اگر چه با کندی رشد پیدا کرده است اما آینده روشنی دارد و با تدابیر اتخاذ شده و ایجاد فضای نوین بین المللی می توان به آینده رشد در این صنعت امید زیادی داشت.نماینده شرکت آلمانی هدف از حضور در بازارهای ایران را ورود برای عرضه تکنولوژی روز دنیا دانسته و اظهار داشت: با توجه به سطح تکنولوژی پایین در برخی از کارخانه های تولید فولاد و صنایع بالا دستی و پایین دستی در ایران این شرکت به دنبال صدور تکنولوژی  پیشرفته به ایران است تا کارایی و بهره وری صنایع در ایران را افزایش دهد  . وی با اشاره به توانمندی محیطی بالای تولید فولاد در هرمزگان خاطر نشان کرد : بندر عباس با دارا بودن آب، بندر و دسترسی بین المللی و همچنین منابع گازی آینده ای روشن در زمینه پیشرفت صنایع فولاد خواهد داشت. قوی پنجه نماینده برخی از بزرگترین برندهای ایتالیایی و اسپانیایی در زمینه تصفیه پساب های صنعتی و دستگاههای آب شیرین کن نیز با اشاره به استقبال شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران تصفیه آب را از ضروریات صنعت فولاد خوانده و خاطر نشان ساخت: به دلیل اینکه در سالهای گذشته ایران با بحران کم آبی مواجه بوده است  و این در حالی است بسیاری از طرح های فولادی در ایران به دلیل ساخته شدن کارخانه های فولادی در مناطق کم آب با مشکلات جدی روبرو هستند. وی با اشاره به برخی از سرمایه گذاری های صورت گرفته در زمینه تصفیه آب در صنایع فولاد در ایران گفت : با استفاده از سیستم های تصفیه آب می توان 30 تا 40 درصد در صنعت فولاد صرفه جویی آب داشت نماینده شرکت فیلتر ناکس در ایران یادآور شد : روی آوری کارخانه ها به سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب می تواند اثرات مخرب زیست محیطی را به شدت کاهش داده و پساب های صنعتی را دوباره به چرخه تولید بازگرداند وی با اشاره به تمایل شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران گفت : دو شرکت اسپانیایی در زمینه تکنیک های بازیافت آب در خودرو سازی و فولاد و گاز و پتروشیمی در حال احداث کارخانه در ایران می باشند . قوی پنجه در انتها با اشاره به کیفیت بالای تولیدات محصولات فولادی در داخل مانند تولیدات فولاد مبارکه و هرمزگان گفت : کیفیت اسلب های تولیدی و ورق های ساخته شده در این کارخانه ها بسیار بالاست و نسبت به برخی از کشورها مانند چین و اوکراین برتری کیفی بالایی دارد به همین دلیل بسیاری از شرکت ها ی خارجی برای استفاده از ورق های ایرانی مشتاق هستند و گاهی این تولیدات به سختی در بازار پیدا پیدا می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها