آموزش مقطع ابتدایی در شهرستان‌های وضعیت قرمز و نارنجی هرمزگان مجازی شد



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از مجازی شدن آموزش در مقطع ابتدایی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی هرمزگان به مدت ۲ هفته خبر داد.

             

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی عصر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای هرمزگان اظهارداشت: متاسفانه این روزها شاهد تغییر رنگ‌بندی وضعیت کرونایی استان و کشور هستیم و به همین منظور لازم است مدارس مقطع ابتدایی در شهرستان‌هایی که وضعیت آن‌ها قرمز و نارنجی شده است به صورت مجازی دنبال شود.

وی افزود: در مناطق روستایی هم که تراکم جمعیت دانش‌آموزان حاضر در مدارس کم است، با تصمیم فرمانداران و ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستانی این امکان وجود دارد که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: با توجه به اینکه پوشش واکسیناسیون در سطح کشور و استان هرمزگان مطلوب است تعطیلی عمومی و محدودیت‌های شدید در دستور کار نیست و استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در ادارات، اماکن عمومی، صنوف و فروشگاه‌های بزرگ ضروری است.

وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه جلسه در دستگاه‌های اجرایی با حداکثر 30 نفر و در مدت زمان حداکثر 90 دقیقه باید انجام شود و برای کاهش میزان عوارض و آسیب‌های سویه اومیکرون کرونا، تزریق دوز سوم واکسن بسیار مهم، حیاتی و ضروری است و امیدواریم مردم هرمزگان تزریق این دوز از واکسن را هم جدی‌ بگیرند.

رئوفی عنوان‌ کرد: با توجه به واکسیناسیون 85 درصدی بازاریان، تعطیلی بازار در دستور کار قرار ندارد، اما رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تهویه مناسب در صنوف بسیار ضروری است و برگزاری هرگونه مراسم با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در استان، در فضای باز و با رعایت فاصله دو متر میان افراد باید برگزار شود. 

      

گفتنی است که شهرستان های بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان و جاسک در وضعیت نارنجی قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها