شیوه جدید كلاهبرداری از اصناف کیش



صبح ساحل، حوادث _  رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه كیش با تشریح شیوه و شگرد جدید كلاهبرداران، به صاحبان اصناف و مشاغل هشدار داد.

  به گزارش ایرنا سرهنگ حسین ثقفی در خصوص جزئیات این شیوه كلاهبرداری اظهار داشت: افرادی كلاهبردار با اصناف مختلف در جزیره كیش به صورت تلفنی تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان نماینده و مسوؤل خرید شركت های دولتی و غیر دولتی درخواست خرید كالا می نمایند. وی افزود: این افراد با اظهار این مطلب كه شما برنده جایزه شده اید ارائه خدمات نموده و برای پرداخت وجه به متصدی فروش اعلام می كنند كه با در دست داشتن كارت عابر بانك به یكی از دستگاهای خود پرداز مراجعه تا مبلغ مورد نظر به حساب وی منتقل شود. ثقفی ادامه داد: كلاهبرداران قبل از انتقال از فروشنده می خواهند موجودی حسابش را اعلام تا پس از انتقال، وجه مبلغ واریزی مشخص نمایند. رئیس پلیس آگاهی كیش تصریح كرد: كلاهبرداران پس از اطلاع موجودی حساب با اغفال تلفنی فرد را به گونه ای راهنمایی می كنند كه فروشنده، موجودی حساب خود را به حساب كلاهبردار انتقال می دهد به گمان اینكه وجه كالا را قبل از تحویل دریافت نموده كه پس از مدتی متوجه وقوع كلاهبرداری می گردد. ثقفی با ارائه راهكارها برای پیشگیری از این نوع كلاهبرداری، توصیه كرد: در خواست خرید به صورت تلفنی به شیوه فوق كلاهبرداری بوده و از انجام آن خودداری شود.

وی ادامه داد: كلاهبرداران برای در خواست خرید به صورت تلفنی بیشتر از طریق خطوط تلفن های همراه غیردائمی اقدام به كلاهبرداری می كنند لذاصاحبان صنوف می بایست دراین خصوص دقت نمایند، معاملات بایستی حضوری و بی واسطه صورت گیرد نه به صورت تلفنی، برای انتقال وجه به حساب بانكی نیازی به حضور شخص گیرنده پول در بانك یا خودپردازهای بانك وجود ندارد و واریز كننده پول تنها با داشتن شماره كارت می تواند پول را به حساب شخص مورد نظر انتقال دهد. وی تصریح كرد: فریب خوش زبانی و استفاده از القاب و عناوین حقیقی و حقوقی دیگران توسط افراد كلاهبردار را نخورید، افرادی ممكن است بعنوان نماینده بانك و شركتهای دولتی و خصوصی باشما تماس بگیرند و اعلام نمایند كه شما برنده جوایز مختلفی شده اید و هزینه پستی ارسال جایزه را با خود پرداز بفرستید.

وی خاطر نشان كرد: درصورت هر گونه تماس به شیوه فوق ضمن ثبت نمودن شماره تلفن شخص كلاهبردار مراتب را به پلیس 110 و شماره های 4415646-4415603 پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه كیش اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها