باحضور مسئولان استانی و شهر بندرعباس؛

باغ پرندگان بندرعباس مجددا بازگشایی شد



 

باغ پرندگان بندرعباس پس از دو و سال و نیم تعطیلی، بیست اسفند ماه، بازگشایی و به بازدید عموم گذاشته شد. مراسم بازگشایی این باغ با حضور مسئولان استانی، شهرداری و امام جمعه بندرعباس و شهروندان  انجام شد.

  

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در  آیین بازگشایی باغ پرندگان بندرعباس اظهارداشت: خداوند زیبا است و زیبایی‌ها را نیز دوست دارد، جلوه‌های زیبایی و زیبا دوستی خداوند بر روی زمین فراوان است و در بین مخلوقات خداوند انسان می‌تواند درس توحید بگیرد. وی افزود: شهر بندرعباس به عنوان یکی از شهرهایی که دالان حرکت مسافران است باید آنقدر جلوه‌های زیبا در این شهر ایجاد شود که از محل عبور مسافران و گردشگران به محل توقف تبدیل شود و گردشگران را میخ‌کوب کند.

عبادی‌زاده عنوان‌کرد: راه‌اندازی باغ پرندگان اقدام خوبی بود و بازسازی و آماده‌سازی مجدد آن می‌تواند گردشگران بسیاری را به این مکان بکشاند و مردم نیز بتوانند از این فضا استفاده کافی را داشته باشند. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید‌کرد: در آینده بخش خصوصی باید در شهرستان بندرعباس سرمایه‌گذاری کنند تا اینجا به یک توقفگاه ایجاد شود و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه جلوه‌های طبیعی شهر به نمایش عموم گذاشته شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهارداشت: باید تمام سعی و تلاش برای تکمیل مجموعه‌های گردشگری چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان انجام شود تا مردم بندرعباس بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: ظرفیت استان هرمزگان بسیار زیاد است و اگر ما ظرفیت‌های بندرعباس را بیشتر به نمایش بگذاریم مدت‌زمان ماندگاری گردشگران در شهر بندرعباس افزایش پیدا کند. مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در آیین بازگشایی باغ پرندگان بندرعباس اظهارداشت: زمانی که به عنوان شهردار بندرعباس خدمت مردم رسیدیم این مکان تعطیل بود و در این مدت زحماتی به صورت شبانه‌روز کشیده شد تا دوباره بازگشایی شود. وی افزود: آبزیان، ماکیان، پرندگان شکاری و پرندگان زینتی  در این محل وجود دارد و حتما در این مرکز آتلیه عکس و فیلم را‌ه اندازی خواهیم کرد تا مردم بتوانند عکس‌هایی در این مکان به یادگار داشته‌باشند.

«جواد چشم براه» در مراسم  مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس گفت:  دلیل بازگشایی مجدد باغ پرندگان در وهله ی اول، درخواست عمومی شهروندان بوده  و دلیل دیگر، جلوگیری از هدر رفت سرمایه صورت گرفته است. چشم براه صریح کرد: هزینه بازگشایی مجدد و بهسازی باغ، رقمی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده که به صورت امانی و اعتباری  و با زحمات شبانه روزی شهرداری و همکاران منطقه یک بندرعباس صورت گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس همچنین از طرح های درآمدزایی برای توسعه و نگه داری باغ پرندگان و استفاده از بخش خصوصی خبر داد. بنابر گفته ی مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس، در حال حاضر در باغ پرندگان، تعداد زون و قفس ها 25 عدد، پرنده زینتی 30 گونه و 200عدد، پرنده آبزی 10گونه و 60عدد، پرنده شکاری 13 گونه و 25 عدد، ماکیان 20گونه و 90عدد و در مجموع تعداد کل موجودات 600عدد تخمین زده شده است‌. یکی از ویژگی های این باغ، نسبت به سایر باغ‌های پرندگان، نگهداری مجزای این پرندگان در قفس‌های جداگانه است. گفتنی است پیش از این باغ پرندگان، با اعتباری بالغ بر 12میلیارد تومان ساخته شد که در دوره کرونا و بسته شدن این باغ، خسارات متعددی به زیرساخت های آن  وارد شد و پرندگان بسیاری تلف شدند. لازم به ذکر است که ساعات بازدید برای عموم همه روزه ازساعت ۹ صبح الی ۱۶ است.

 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها