نخستین اردوی راهیان نور هنرمندان هرمزگان در نوروز ۱۴۰۱



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: نخستین اردوی راهیان نور با حضور ۱۸۰هنرمند در رشته های مختلف و اهالی رسانه چهارم الی هشتم فروردین ۱۴۰۱ انجام می شود.

   

به گزارش صبح ساحل، اسمعیل جهانگیری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت اردوی راهیان نور، بیان داشت: این حرکت ارزشی با هدف تجدید میثاق جامعه فرهنگ، هنر و رسانه هرمزگان با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای هنرمند هرمزگان است.

وی افزود: اردوی راهیان نور هنرمندان هرمزگان که با عنوان (رهپویان آوینی در مکتب سلیمانی) برگزار می شود، در نظر دارد بستر آشنایی با مکاتب و محورهای فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی هنری از جمله مکتب شهید آوینی در بخش تولید آثار و مکتب شهید سلیمانی در بخش اعتقادی و ولایت مداری را فراهم سازد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان عنوان کرد: اردوی راهیان نور و حضور در مناطق دفاع مقدس و لمس این خاک مقدس که با خون هزاران شهید تطهیر یافته است بدون شک تحول آفرین و الهام بخش است و مطمئناً سرآغاز جریانی پویا در حوزه ی فرهنگ و هنر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مسیر اردوی راهیان نور هنرمندان هرمزگان اشاره کرد و گفت: مقصد استان خوزستان (سرزمین نور)،اروند رود و منطقه فاو، شلمچه و منطقه عملیاتی فاو و … است که در این مناطق رزمندگان هرمزگانی در دفاع از این مرز و بوم غیرت مندانه و سلحشورانه جنگیدند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود: در این سفر مقدس زمینه های لازم برای حضور فعال هنرمندان و اهالی رسانه در نظر گرفته شده است و هر فرد یا تیمی که بیشترین خروجی تولید محتوا را در رشته های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای در فضای مجازی از این سفر داشته باشد هدایای ویژه در نظر گرفته شده و در اولویت حمایت های حوزه فرهنگ قرار خواهند گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها