تامین اقلام خوراکی مورد نیاز ماه مبارک رمضان در هرمزگان



رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اقلام خوراکی ماه مبارک رمضان از قبیل روغن، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ به میزان کافی در استان تامین شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، عباس مویدی افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای تامین این اقلام از سال گذشته انجام شده و تمهیدهای لازم بکار رفته تا مردم در این استان در آستانه ماه مبارک رمضان مشکلی از بابت آنها نداشته باشند.

وی بیان کرد: این اقلام هم به میزان مورد نیاز تولید، توزیع و ذخیره شده و می شود، به عنوان مثال مرغ در نزدیک به ۳۰۰ واحد مرغداری هرمزگان طبق روال عادی در حال تولید است و روزانه حدود ۱۲۰ تن روانه بازار مصرف در هرمزگان می شود، البته در نوروز جاری با توجه به جمعیت بالای مسافران ورودی مرغ منجمد هم در این استان توزیع شد.

مویدی اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و ۴۰ تن مرغ منجمد از ابتدای تعطیلی‌ها در سال گذشته تا کنون از مسیرهای متعدد مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاون روستایی و بسیج اصناف و کاسبان امین توزیع شده تا کمبودی از بابت مرغ در جامعه احساس نشود و چنانچه در ساعتی از شبانه‌روز مرغ گرم در دسترس فروشگاه‌ها و مردم نبود بتوانند از مرغ منجمد استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد: از طرف دیگر در یکی از روزهای این بازه زمانی کشتارگاه‌ها تعطیل بودند و احتمال این تعطیلی هم می‌رفت و توزیع مرغ منجمد برای ایجاد نشدن احساس کمبود مرغ مؤثر بود و از طرفی هم بخشی از مرغ گرم مصرفی مورد نیاز از استان های همجوار تامین شد.

وی به مساله تخم مرغ هم اشاره کرد و گفت: هرمزگان دارای کارخانه تولید تخم مرغ نبوده و به همین جهت از سایر استان‌ها وارد می‌شود و مصرف روزانه آن هم در ماه ۲ هزار ۱۰۰ تن و روزانه ۳۰ تن بوده و کمبودی از این بابت وجود ندارد. نبود واحد تولیدی تخم مرغ موجب شده قیمت تمام شده این کالا در هرمزگان هزینه حمل خورده و اندکی بالاتر از سایر مناطق کشور به فروش برسد و قیمت آن بین ۴۸۰ تا ۵۵۰ هزار ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: در خصوص روغن هم مساله‌ خاصی وجود ندارد و همین امروز هم ۴۰۰ تن روغن برای عرضه در بازار توزیع می‌شود که به واسطه ترکیبی بودن آن و درصد متفاوت موادی که بکار می‌رود نمی‌توان قیمت خاصی اعلام کرد، اما با این وجود نظارت از تولید تا عرضه در واحدهای فروشنده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مساله دیگر توزیع گوشت قرمز است که از ۲ نوع دام سبک و سنگین، واحد تولید دام سبک در هرمزگان وجود ندارد و به این استان به سایر استان‌ها وابسته است، عنوان کرد: اما واحد تولید دام سنگین در این استان وجود داشته و فعال است و براساس نرخنامه بایستی هر کیلو گوشت قرمز با نرخ یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال به فروش برسد و بازرسان متخلفان را برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

مویدی در خصوص شکر هم گفت: ۸۰۰ تن شکر برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده که بایستی هر کیلو شکر در شهر به قیمت ۱۴۷ هزار ریال و در روستا ۱۵۰ هزار ریال در اختیار مصرف کنند نهایی قرار گیرد و شکر تنظیم بازار هم بایستی به قیمت ۱۶۰ هزار ریال به فروش برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها