امام جمعه جدید اهل سنت بندرعباس معرفی شد



شیخ یوسف جمالی در مراسمی با حضور مسئولان استان هرمزگان به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت بندرعباس معرفی شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این مراسم گفت: همواره سرمایه‌های یک جامعه از دل حضور مؤثر افراد در مسائل اجتماعی، دینی، فرهنگی و اداری بیرون می‌آیند و ما هرچه بتوانیم این فضا را باز و سرمایه سازی کنیم می‌توانیم به سرمایه‌های بیشتری اتکا داشته باشیم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی‌زاده افزود: استفاده از جوانان طلبه می‌تواند منجر به نیروسازی در بدنه انقلاب شود، ما باید سرمایه‌هایی در استان پرورش دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت در استان و کشور استفاده کنیم و با این رویکرد به دنبال این هستیم که در این جابجایی‌ها هم از سرمایه‌های قبلی استفاده کنیم و هم سرمایه‌سازی‌های جدید داشته باشیم.
وی گفت: علمای اهل سنت و شیعه ما در استان سرمایه‌های ملی هستند و می‌توانند در مسائل مختلف نقش‌آفرینی داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شیخ قتالی تشکر می‌کنم که همواره همراه نظام و انقلاب بودند و تعامل خوبی با ما داشتند، ما برای استفاده از این سرمایه نیز برنامه‌هایی داریم تا به عنوان پشتوانه فکری و عملی در جاهای دیگر از وجودشان استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: برای شیخ جمالی نیز آرزوی موفقیت و سرعت و شتاب بیشتر متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی دارم تا با کمک هم با شتابی فزاینده در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حرکت کنیم و جامعه اسلامی را به مراحل تعالی و پیشرفت بیشتر پیش ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم در این مراسم گفت: شأن این جلسه تکریم و احترام به شخصیتی است که سال‌ها در جایگاه امامت اهل تسنن و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته است.
احسان کامرانی افزود: استان هرمزگان همواره سنبل وحدت در کشور و جامعه اسلامی بوده و حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه اهل سنت و شیعه هرمزگان نیز همواره منادی وحدت بوده اند و ما به این مسئله افتخار می‌کنیم.
وی گفت: اختلاف‌ها در جامعه اسلامی از خدشه‌دار شدن وحدت به وجود می‌آید اما خوشحالیم که برادران اهل سنت و شیعه استان هرمزگان مانند دوست در کنار هم زندگی می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: از شیخ قتالی که مجاهدانه تلاش کرده و منادی وحدت بودند قدردانی می‌کنم و امیدوارم شیخ جمالی نیز همین مسیر را ادامه دهد.
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه ارتباط مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه تشیع و تسنن در سطح استان هرمزگان بسیار خوب است.
مرادی افزود: همه ما باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات مردم را دنبال کنیم و نخبه پروری را سرلوحه خود قرار دهیم، نیروهای جدیدی را پرورش دهیم و خروجی این کار خدمت صادقانه‌ای به مردم باشد.
رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، نیز گفت: امیدواریم این تغییر، فصل نوینی در انتقال ارزش‌های نظام باشد.
حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار افزود: بیش از دو دهه مردم مؤمن اهل سنت بندرعباس از تجربه خوب شیخ قتالی بهره بردند و شیخ جمالی نیز از علمای شاخص بندرعباس هستند.
وی با بیان اینکه باید مقوله وحدت و تقریب را بازنویسی و خلأها را جبران کنیم، افزود: اتفاق امروز حاصل نظر معتمدان و بزرگان اهل سنت استان است و از شیخ جمالی در فصل جدید و گام دوم انقلاب که باید نیروسازی و تمدن سازی شکل گیرد، انتظارات زیادی داریم.
امام جمعه سابق اهل سنت بندرعباس نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت علی(ع)، بیان کرد: در این سال‌ها جز همکاری و همدلی و همراهی چیزی ندیدم و سعی کردم بهترین نوع تعامل با مردم، علمای اهل سنت و شیعه داشته باشم.
شیخ سید عبدالباعث قتالی افزود: شیخ جمالی شخصیتی بارز و پرورش یافته مکتب عدالت و صداقت است.
وی گفت: همه ما معتقد به یک اصل هستیم و آن اینست که باید همدلی وجود داشته باشد، چراکه همدلی در تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار موثر است.
امام جمعه جدید اهل سنت بندرعباس نیز در این مراسم گفت: از زحمات چندین ساله شیخ قتالی قدردانی می‌کنم و از خدا می‌خواهم که دعای خیر او همواره در همه مراحل زندگی و کار در این مسئولیت خطیر، همراه من باشد.
وی افزود: از مردم می خواهم برای موفقیت در این مسئولیت بزرگ مرا دعا کنند تا بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم باشم.
در پایان این مراسم از زحمات ۲۵ ساله شیخ سید عبدالباعث قتالی قدردانی و شیخ یوسف جمالی به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت بندرعباس معرفی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها