درخواست از شورای شهربندرعباس؛

راه حل بهتری انتخاب کنید



صبح ساحل ، ورزشی - این روزها  داغ ترین رویداد ورزشی در جهان مسابقات جام جهانی فوتبال است .فوتبال امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی نقش پررنگ و بسزایی در جوامع دارد . این رشته ورزشی که به یک صنعت تبدیل شده است متاسفانه در استان با آن خوب برخورد نمی شود . به فروش گذاشتن امتیاز تیم فوتبال شهرداری یکی از برخوردهای بدی است که با این رشته جذاب و  پرطرفدار در استان شده است. همیشه برای تصمیم گیری  راه حل های زیادی وجود دارد . می توان با مشورت و هم فکری با کارشناسان خیلی از کارهای سخت را به آسانی انجام داد . نباید همه  به دنبال آن باشیم که ساده ترین را ه را انتخاب کنیم . نه گفتن برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس به تیمداری شهرداری در لیگ یک فوتبال استان این روزها بحث داغ ورزش استان شده است. شاید باورش سخت باشد که یک تیم 8سال در لیگ یک باشد اما به یک باره جلو تیمداری آن گرفته شود . واقعا به دست آوردن امتیاز لیگ یک این روزها سخت تر از به دست آوردن لیگ برتر است . شاید برخی ها اعتقاد داشته باشند که هرمزگان ظرفیت داشتن چند تیم در لیگ یک را ندارد اما این افراد بدانند شهرهای در ایران هستند که سال ها  در لیگ یک تیم دارند اما بازهم به دنبال امتیازآن هستند تا با افزایش تیم های لیگ یکی شانس حضور خودشان را در لیگ برتر بیشتر کنند. این که شورا شهر بندرعباس چگونه این تصمیم  را در یک جلسه یا چند جلسه گرفته است ما نمی دانیم ولی باید بگوییم اعضای شورای شهر بندرعباس می توانند با یک تیم ازکار شناسان ورزش  یک راه حل بهتری برای تیمداری شهرداری مشخص کنند نه این که به راحتی فعالیت 8 ساله یک تیم را کنار بزنند و بگویند حق امتیاز آن را به فروش می گذارند . بعد از سال ها  رکود فوتبال هرمزگان این شهرداری بندرعباس بود که با خرید امتیاز لیگ دسته اول فوتبال دوباره جان تازه ای به فوتبال هرمزگان بخشید . پس از این که شهرداری درلیگ فعالیت خودش را آغاز کرد این رقابت بین سایر تیم های  استان ها هم به وجود آمد که به لیگ یک راه یابند .

آلومنیوم المهدی به لیگ یک آمد و پس از چندسال حضور در این مسابقات به لیگ برتر هم راه یافت .

البدر بندرکنگ در لیگ دسته دوم جانانه جنگید و لیگ دسته اولی  شد . اما حالا می خواهند امتیاز تیم فوتبال  شهرداری را بفروشند . شک نکنید با فروش این امتیاز فوتبال هرمزگان دوباره افت خواهد کرد و اگر در یک شهر فوتبالش دچار افت باشد ورزش آن هم به مراتب افت بیشتری خواهد کرد . باور کنیم که ورزش با فوتبال زنده است و اگر این رشته ورزشی را نداشته باشیم برخی از رشته های مدال آور هم از بین خواهند رفت .

 در کنار تیم فوتبال شهرداری در این چند سال خیلی از رشته های ورزشی زیر پوشش شهرداری بندرعباس رفتند و توانسته اند برای ورزش این استان مدال کسب نمایند کاری که درگذشته خیلی کمتر صورت می گرفت . وقتی که در جلسه شورای شهر حاصل رای گیری مخفی 7 بر6 می شود این یعنی که می شود با یک هم فکری بهتر راه حل مناسب تری برای حفظ  تیم فوتبال انتخاب کرد .

به گفته برخی از اعضای شورای شهر مردم بندرعباس از فوتبال شهرداری با این نتایج و برنامه ها خسته شده اند ولی باید به آن ها بگویم اگر یک نظرسنجی انجام دهند خواهند دید به چه اندازه مردم این شهر و حتی استان علاقمند هستند که شهرداری یک تیم بسیار خوب در لیگ داشته باشد . اگر حرف اعضای شورا این است که تیم فوتبال تاکنون بازدهی مناسب نداشته است باید بگویم ما هم قبول داریم که این اتفاق افتاده است ولی مقصر این کار کیست.

اگر شورا در این چندسال به جای این که برای بودن ویا نبودن تیم جلسه برگزار کنند  نظارت کافی و درست روی این تیم داشت امروز حتی شاهد آن بودیم که شهرداری در لیگ برتر بازی می کرد  نه این که  به فکر فروش امتیاز لیگ یک آن باشیم. وقتی که شهرداری در سال اول در آستانه حضور به لیگ برتر قرار گرفت متاسفانه برخی از عوامل از جمله  اختلافات شخصی به این تیم ضربه زد و به لیگ برتر راه نیافت.

یا وقتی  شهرداری حتی در فصل گذشته می توانست جزو مدعیان صعود به لیگ برتر باشد چرا با حمایت نکردن آن موجب شدیم تا دوباره این تیم لیگ یکی باقی بماند. و حرف آخراین که   شهرداری برند فوتبال هرمزگان در کشور است و برای حفظ این برند نباید امتیاز آن به فروش گذاشته شود. نظراعضای شورای شهر که منتخب مردم شهر بندرعباس هستند برای ما قابل احترام است اما از آن ها می خواهیم یک بار دیگر دور هم جمع شوندو با هم فکری با یک گروه ازکارشناسان  راه حل  بهتری  برای این تیم انتخاب نمایند تا بعد از گذشت 8سال تیمداری شهرداری به راحتی سهمیه استان در لیگ دسته اول فوتبال ازبین نرود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها