فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا سال ۲۰۲۲ شد



تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت توانست با برتری برابر گلاسکو رنجرز در ضربات پنالتی، فاتح لیگ اروپا شود. 

  

به گزارش صبح ساحل، چهارشنبه شب فینال لیگ اروپا در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان شهر سویا بین دو تیم اینتراخت فرانکفورت از آلمان و گلاسگو رنجرز اسکاتلند به قضاوت اسلاوکو وینچیچ اسلوونی برگزار شد که در پایان ۱۲۰ دقیقه وقت های معمول و اضافی بازی با نتیجه ۱بر۱ مساوی به پنالتی ها رسید که در ضربات پنالتی این تیم فرانکفورت بود که با نتیجه ۵بر۴ و در مجموع(۶بر۵) توانست بر نماینده اسکاتلند غلبه کند و عنوان قهرمانی لیگ اروپا را از آن خود کند.

 بازی در نیمه اول با حملات پراکنده دو تیم بر روی دروازه هم پیگیری می شد و هر دو تیم بر روی ضربات ایستگاهی و کرنرها و بعضا در ریباندها خطرناک ظاهر می شدند که یکی دو بار آینتراخت فرانکفورت می توانست روی ضربات برگشتی گل پیروزی خود را به ثمر برساند که توپ پس از برخورد یا مستقیم راهی بیرون می شد که در نهایت نیز نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. 

 با شروع نیم دوم آینتراخت فرانکفورت در دقیقه ۴۷ خیلی زود توسط توتا می توانست دروازه رنجرز را باز کند که شوت این بازیکن از کنار دروازه به اوت رفت و یک دقیقه بعد باز آینتراخت فرانکفورت روی یک شوت دیدنی تا فرو ریختن دروازه رنجرز پیش رفت که شوت بازیکن آینتراخت فرانکفورت به مدافع رنجرز برخورد کرد که ضربه مهاجم به کرنر رفت.
بعد از حملات آینتراخت فرانکفورت در دقیقه ۵۳ رنجرز از نفوذی از جناح چپ خود به پیش رفت که شوت بازیکن چپ پا رنجرز به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۷ دروازه آینتراخت فرانکفورت با شوت بلندی توپ را به زمین رنجرز فرستاد که مدافعان رنجرز توپ را برگرداندند که روی اشتباه دفاع آینتراخت فرانکفورت با ضربه سر بسوی دروازه خودی توپ به مهاجم رنجرز آریبو رسید که با دروازه حریف تک به تک شد و با یک بغل پای ساده دروازه آینتراخت فرانکفورت را باز کند و بازی با نتیجه ۱بر۰ بسود گلاسگو رنجرز شود.

 بعد از گل آینتراخت فرانکفورت سریع توتا را از زمین بیرون کشید و هاسبه بازیکن ژاپنی خود را وارد زمین کرد تا بتواند خیلی زود آب رفته را به جوی برگرداند.
در دقیقه ۶۷ آینتراخت فرانکفورت روی پرس شدید از جلو باعث اشتباه مدافعان رنجرز شدند که ضربه مهاجم فرانکفورت با اختلاف از روی دروازه به بیرون رفت.

فرانکفورت در دقیقه ۷۰ از روی یک نفوذ ازجناح چپ با یک پاس رو به جلو باعث سردرگمی مدافعان رنجرز شدند که در این لحظه مهاجم کلمبیایی فرانکفورت رافائل سانتوس بورره با یک بغل پا دروازه شاگردان وان برنکهورست را باز کردند که بازی در دقیقه ۷۰ به مساوی ۱بر۱ رسید و همه چیز از نو شروع شد.
بعد از گل مساوی بازی از تب و تاب اولیه افتاد و هر دو تیم منتظر اشتباه از حریف و استفاده از سرعت مهاجمان خود در ضد حملات بودند و انگار دو تیم خیلی بی میل نبودند که بازی به وقتهای اضافه کشیده شود.

در حالی که نود دقیقه وقت معمول با نتیجه ۱بر۱ به اتمام رسید داور اسلوونی ۵ دقیقه وقت‌های تلف شده منظور کرد که در دقیقه اول وقت‌های اضافی تیم رنجرز موقعیت خطرناکی روی دروازه فرانکفورت داشت که شوت مهاجم رنجرز پس از برخورد به مدافع فرانکفورت به کرنر رفت و در ادامه وقت‌های تلف شده رنجرز توپ را در زمین فرانکفورت نگه داشته بود تا بازی به وقتهای اضافه و ۱۲۰ دقیقه ای برود و در آخر بازی در نیمه دوم هم با نتیجه مساوی ۱بر۱ به پایان رسید و به وقت‌های اضافی در دو پانزده دقیقه رسید.

در وقت های اضافه ابتدا فرانکفورت صاحب یک کرنر شد که نتوانستند از آن استفاده کنند و در دقیقه ۹۳ بازیکنان رنجرز به هم چند پاس کوتاه دادند و با شوت محکم شماره ۳۷ رنجرز از بالای دروازه فرانکفورت به بیرون رفت و در دقیقه ۹۵ فرانکفورت روی یک ضد حمله از جناح راست خود با دروازه تک به تک شد که در حالی که زاویه بسته بود دروازه مهاجم فرانکفورت با ضربه چیپ به بیرون رفت. 

در دقیقه ۱۰۰ ماریبو بازیکن نیجریه ای رنجرز که زننده تک گل رنجرز بود از بازی خارج و جای خود را به بازیکن آمریکایی خود ساندز داد و رنجرز با این تعویض مهاجم خسته خود را بیرون کشید و یک مهاجم تازه نفس وارد میدان کرد و نیمه اول وقت‌های اضافی با یک دقیقه دیگر با همان نتیجه ۱بر۱ به پایان رسید و همه چیز به نیمه دوم وقت‌های اضافی رسید.
در نیمه دوم وقت های اضافه فرانکفورت بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و رنجرز در پی ضد حملات خطرناک خود بود که هیچ کدام در این امر موفق نبودند و گاه مجبور به زدن شوت های از پشت محوطه جریمه می شدند که هیچ خطری دروازه های رقیب را تهدید نمی کرد و انگار بعد از زدن گل مساوی توسط فرانکفورت دو تیم بیشتر به اتفاقات بازی چشم دوخته بودند و در نهایت کشاندن بازی به ضربات مرگبار پنالتی که سرمربیان دو تیم تعویض های خود را در دقایق پایانی برای پنالتی زنان خود گذاشته بودند و در همین حال در دقیقه ۱۱۸ چیزی نمانده بود که پاس رو به بیرون مهاجم رنجرز به گل تبدیل شود که

دروازه بان فرانکفورت در عکس العملی زیبا ضربه تک به تک مهاجم رنجرز را برگرداند و یک خطر خیلی مسلم را از پیش روی تیم خود گذراند و در دقیقه ۱۲۰ ضربه پشت محوطه جریمه را تیم رنجرز از بالای سر مدافعان فرانکفورت رد کرد که دروازه بان بخوبی آخرین ضربه بازی را مهار کرد و بازی با سوت داور اسلوونیایی به ضربات پنالتی رفت. 

در ضربات پنالتی ابتدا تیم رنجرز پنالتی خود را به گل تبدیل کرد و فرانکفورت نیز به گل رسید.در دومین پنالتی رنجرز گل دوم را زد و فرانکفورت مطابق پنالتی زن اول یک چپ پا بازی را مساوی کرد.پنالتی سوم را رنجرز با شوتی محکم وارد دروازه فرانکفورت کرد و پنالتی فرانکفورت هم بسیار دیدنی وارد دروازه رنجرز شد تا نتیجه ۳بر۳ در پنالتی ها شود.پنالتی چهارم رنجرز را تراپ دروازه بان فرانکفورت با پا مهار کرد و باز هم یک بازیکن چپ پا پنالتی چهارم فرانکفورت را به گل تبدیل کرد تا همه چیز به پنالتی آخر برسد و پنالتی رنجرز در حالی که دروازه بان فرانکفورت به سمت توپ رفته بود به گل تبدیل کرد و در این حال اگر پنالتی پنجم فرانکفورت به گل تبدیل می شد بازی با نتیجه ۵بر۴ و در مجموع ۶بر۵ بسود فرانکفورت به پایان می رسید که ضربه محکم بازیکن فرانکفورت به گل تبدیل شد تا فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا شود و منتظر یک سوپر کاپ بسیار دیدنی بین نمایندگان کشور آلمان و یکی از دو تیم رئال مادرید و لیورپول باشد و از نکات مهم قهرمانی فرانکفورت صعود مستقیم به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده می باشد.
در آخر هواداران رنجرز در حالی که گریان بودند به تشویق تیم خود پرداختند که این نکته شاید یکی از دیدنی ترین و خاطره انگیز ترین صحنه فینال امسال باشد که می تواند برای هواداران فوتبال کشورمان درس خوبی  باشد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها