ثبت شناسه کالا برای تمامی گروه لوازم خانگی در هرمزگان الزامی شد



معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از الزامی بودن ثبت شناسه کالا برای تمامی گروه لوازم خانگی در استان خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، عبدالرضا پیروی منش با اعلام این افزود: طبق ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا می باشند که این قانون جهت جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق به فروشگاه ها و انبارهای لوازم خانگی ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: ثبت کالا در سامانه جامع تجارت کمک می کند تا کالاهای لوازم خانگی در طول زنجیره تجاری کشور با استفاده از زبان مشترک و واحد مدیریت و رهگیری شوند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان اظهارداشت: تمامی تولید کنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان کالا شامل طرح شناسه دار شدن لوازم خانگی می باشند.

پیروی منش یادآورشد: کالاهای مشمول شامل تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی، اسپلیت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو ویو، چرخ خیاطی و جارو برقی می باشد.

وی گفت: تمامی تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای مشمول قانون دریافت شناسه رهگیری کالا باید برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت به آدرسwww.ntsw.ir  مراجعه نموده و سپس برای ثبت اطلاعات و اخذ شناسه وارد سامانه cid.ntsw.ir  شوند.

پیروی منش تاکیدکرد: برای استعلام اصالت لوازم خانگی کافی است که کد دستوری *۴*۷۷۷۷# را شماره گیری و با وارد کردن کد کالا از شناسه کالا استعلام گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها