بازدید گردشگران و کیشوندان از ناو جماران



 گردشگران و کیشوندان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی از ناو جنگی جماران بازدید کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از شرکت کنندگان دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش اقدام به پهلوگیری ناو جنگی جماران برای بازدید گردشگران و کیشوندان از این ناو ساخته ایران در بندرگاه این جزیره کرده است.
این ناو که از روز سه شنبه در بندرگاه کیش به منطور نمایش توانمندی ایران پهلو گرفته است امروز پنجشنبه را به بازدید شهروندان اختصاص داد و به گفته مهدی امدادی رییس اداره بنادر و دریانوردی کیش، حدود یک هزار نفر از این ناو بازدید کردند.
ناو جماران، یک ناوشکن تهاجمی، تدافعی با تجهیز به سامانه‌های جنگال و جامع مدیریتی و قابلیت حمل بالگرد، با قدرت ره‌گیری هم‌زمان اهداف سطحی و زیر سطحی، مجهز به سامانه پرتاب موشک‌های کروز و اژدرافکن است.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بومی‌سازی محصولات دفاعی یک نیروی راهبردی و قوی است، ناوشکن جماران نخستین ناوشکن طراحی‌ و ساخته‌شده به دست متخصصان افتخار آفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نخبگان و دانشمندان توانمند ایرانی، در مراسم ویژه‌ای سال ۸۸  با فرمان فرمانده کل قوا رسماً به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد.
 ناوشکن جماران  ۹۶ متر طول دارد، دو موتور هر یک با توان ۱۰ هزار اسب بخار و چهار ژنراتور دیزل ۵۵۰ کیلوواتی در این ناوشکن بومی نصب شده و مجهز به توپ‌خانه، سیستم موشکی، رادار، موشک دفاع هوایی، سامانه کنترل آتش، امداد و نجات، ضد حریق، جنگ الکترونیک و … است و با اژدر اندازهای ۵۳۳ میلی‌متری، توپ ۷۶ میلی متری فجر ۲۷، توپ ۲۵ میلی‌متری، موشک سطح به سطح C-۸۰۲، توپ ۴۰ میلی‌متری فاتح و موشک سطح به هوا مسلح شده است.
این محصول دفاعی بومی ۹۴/۴۹ متر طول، ۱۱/۰۷ متر عرض و ۷/۶۲ متر ارتفاع دارد، اندازه آبخور این محصول ایرانی ۳/۲ است، این ناو رزمی، دفاعی و تهاجمی با موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، توپ ۷۶ میلی‌متری، توپ ۴۰ میلی‌متری و اژدر والفجر، راکت‌انداز، تیربار و سلاح انفرادی مسلح شده است. 
دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این عرصه عصر دوشنبه ۲۳ خرداد در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.
این نمایشگاه تا ۲۶ دایر بوده و با حمایت، سازمان بنادر ودریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در حال برگزاری است.
فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.
سالانه  حدود ۵۰ هزار کشتی بزرگ اقیانوس پیما در خلیج فارس و دریای عمان تردد می کنند و جمهوری اسلامی ایران در شمال این آب های بین المللی، یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت دریایی است.
ایران با بیش از پنج هزار و  ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در شمال وجنوب یکی از کشورهای دریایی جهان محسوب می شود و افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت دریایی کشور در توسعه و رشد اقتصاد دریا محور کشور نقش مهمی ایفا می کند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها