رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

برگزاری آزمون کارآموزی وکالت برای نخستین بار در هرمزگان



رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان از برگزاری نخستین دوره آزمون کاراموزی وکالت در استان هرمزگان خبر داد. برگزاری این آزمون که به همت کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان انجام شده، می تواند بسیاری از مشکلات متقاضیان برگزار کننده این آزمون را برطرف کند.
        
به گزارش صبح ساحل، «علی قاسمی»، رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان با بیان ضرورت تشکیل کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان گفت: سال‌ها بود که تشکیل کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان احساس می‌شد و طبق قانون در استان‌هایی که تعداد وکلای آن به ۶۰ عدد برسد، کانون وکلا بایستی دایر شود، ازآنجاکه وکلای استان هرمزگان بالغ‌بر ۱۵۰۰ تن است این مهم باید انجام می‌شده که با حول و قوه الهی و تلاش وکلای استان، دادگستری کل هرمزگان و ریاست فرهیخته آن، این مهم به وقوع پیوست. علی قاسمی در ادامه افزود: «کانون وکلای هرمزگان اکنون به‌صورت مستقل به انجام فعالیت و تکالیف خویش در برابر وکلا، دادگستری و آحاد مردم شریف هرمزگان مشغول است».
 رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: « یکی از مزایای تشکیل کانون وکلای هرمزگان، برگزاری آزمون کارآموزی وکالت برای نخستین بار در استان و در مورخ ۳۰/۰۴/۱۴۰۱ است».
 وی در توضیح این آزمون افزود: «در سال‌های گذشته متقاضیان شرکت در این آزمون می‌بایست علاوه بر صرف وقت و هزینه‌های زیاد رفت‌وآمد به محل برگزاری آزمون که خارج از استان بود دچار استرس‌های فراوان در این زمینه می‌شدند که تأثیر منفی بر عملکرد شرکت‌کنندگان در آزمون داشته و بعضاً تحت تأثیر حواشی آن قرار می‌گرفتند که با برگزاری این مقوله برای نخستین بار در استان این مشکل رفع شده است».
علی قاسمی تشریح کرد:« سابقاً وکلای محترم کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان به لحاظ دوری از مرکز متحمل خسران فراوانی می‌شدند؛ ازجمله اینکه آن‌طور که شایسته و بایسته  از منافع آنان حمایت صورت نمی‌گرفته و آموزش‌های لازم که یکی از وظایف و تکالیف اصلی کانون‌های وکلا به شمار می‌رود، به‌درستی صورت نمی‌پذیرفته است، از سویی، جای خالی خدمت‌رسانی مسنجم وکلا به آحاد جامعه ازجمله اداره زندان‌ها، کمیته امداد امام خمینی، اداره بهزیستی و ...حس می‌شده است».
 رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: «یکی از وظایف کانون‌های وکلا هماهنگی با دادگستری استان در راستای معاضدت قضایی، ارائه وکلای تسخیری، ارائه مشاوره در راستای رسیدگی‌های بهینه دستگاه قضا، برون‌سپاری و ایجاد هم‌افزایی میان جامعه قضایی بود که به دلیل عدم وجود کانون وکلای مستقل در مرکز استان کمیت کار لنگ می‌زد».
 رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد با تشکیل این کانون و تعامل سازنده با دستگاه قضای استان در راستای برطرف نمودن چالش‌های موجود و پیشرفت و توسعه عدالت قضایی و هماهنگی باسیاست‌های بالادستی نظام گام مؤثر برداشته شود.
علی قاسمی به برنامه‌های این کانون، جهت تنظیم تفاهم‌نامه با اداره زندان‌ها و کمیته امداد و بهزیستی در راستای خدمت‌رسانی به آحاد مردم خونگرم هرمزگان و ارائه معاضدت قضایی و مشاوره‌های رایگان اشاره نمودند.
 رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در پایان اعلام نمود: «این کانون آماده ارائه خدمات به زلزله‌زدگان غرب استان بوده و از کمک دو میلیارد و پانصد میلیون ریالی به این عزیزان خبر دادند». جزئیات برگزاری آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۰ متعاقباً به آگاهی متقاضیان عزیز خواهد رسید.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها