قلعه جنی کیش تخریب شد



قلعه جنی کیش، قلعه ای که از اواسط دهه ۴۰ بنا شده و طبق گزارش‌ها بنا به دلایلی که ساکنین محلی عنوان کردند با مشاهده جن در این پاسگاه پرسنل آن مجبور به تخلیه پاسگاه شدند و تا‌به‌حال هم به همین صورت رها شده بود؛ تخریب شد.

       

     

به گزارش صبح ساحل، نقشه معماری قلعه متعلق به حدود ۶۰ سال پیش است. طراحی آن به‌صورت بنایی مستطیل شکل با دو بازو برای دیدبانی در دو طرف آن است. در گذشته این قلعه به دلیل فضای مناسب و دید خوب برای دیدبانی یکی از مهم‌ترین ژانرمری های مرزی کشور و اصلی‌ترین مرکز مقر ساواک قرار داشته. اما از زمانی که اتفاقات عجیبی در قلعه اتفاق افتاد که به باور مردم محلی حاکی از وجود جن و ارواح در آن بوده، دستور تخلیه پاسگاه صادر شد و پس از آن بومیان اسم آن را به قلعه جنی تغییر دادند.

   

قلعه جنی کیش تخریب شد

پرسنل پاسگاه بر این باور بودند که اجنه قلعه را تسخیر کرده است و آن را در تصرف خود دارند. به‌خصوص در شب که صدای خش‌خش و همهمه از داخل و اطراف قلعه شنیده می‌شد، این حرف‌ها را تصدیق می‌کرد.

یکی از باورها و وقایع که بین مردم محلی درباره قلعه جنی کیش رایج است، مربوط به چهار سربازی می‌شود که باید شب را تا صبح در پاسگاه کشیک می‌دادند. صبح روز بعد وقتی که کارکنان وارد پاسگاه شدند، صحنه‌ای عجیب دیدند که هرگز انتظارش را نداشتند. معلوم نبود شب گذشته چه اتفاقی برای سربازان افتاده بود که هر 4 نفر با بدنی سرد و چهره‌های بهت‌زده و سیاه بر روی زمین افتاده و مرده بودند.

  

قلعه جنی کیش تخریب شد

پس از آن اتفاق دیگر کارکنان پاسگاه حاضر به ماندن در آنجا نبودند. اما افسران مافوق و مسئولان، این قضیه را باور نمی‌کردند اجازه تخلیه پاسگاه را نمی‌دادند. آنها ترس و وحشت پرسنل را بی‌دلیل می‌دانستند. با گذشت زمان، این ترس و وحشت نه‌تنها کم نشد، بلکه روزبه‌روز بر آن افزوده می‌شد. تا جایی که دیگر مسئولان پاسگاه نتوانستند مقاومت کنند و به بهانه قدیمی‌بودن ساختمان، آن را تخلیه و پاسگاه را به مکان دیگری منتقل کردند.

         

قلعه جنی کیش تخریب شد

داستان‌های مرتبط با قلعه جنی و پاسگاه ژاندارمری، باعث شده که بسیاری از مردم ماجراجو و گردشگران علاقه‌مند به هیجان و ترس، به این قلعه جذب شوند؛ اما این قلعه مرموز و  ناشناخته که سوژه خوبی برای افزایش آدرنالین به حساب می‌آمد چند سالی بود که بلااستفاده مانده بود و حالا تخریب شد.

 

به نقل از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های گردشگری

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها