ادعای تازه عربستان در گردشگری:

میزبانی از ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴



وزیر گردشگری عربستان مدعی شد این کشور در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ میزبان ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، «احمد بن عقیل الخطیب»، وزیر گردشگری عربستان در نشستی مطبوعاتی در مرکز ارتباطات بین‌المللی عربستان در شهر «ابها»، با اشاره به دستاوردها در بخش گردشگری عربستان سعودی و پیشرفت‌های حاصل در این حوزه، گفت: در چشم‌انداز ۲۰۳۰ بر تقویت بخش گردشگری به عنوان یک محرک کلیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی تمرکز شده واستراتژی ملی گردشگری که در سپتامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد نیز به کاوش در مناطق متنوع عربستان سعودی از جمله خطوط ساحلی، کوه‌ها، دشت‌ها، میراث فرهنگی و تاریخ غنی آن اختصاص یافته است. تهسیل ویزای توریستی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا گنجینه‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های پادشاهی را کشف کنند.

او همچنین بر اهداف بلندپروازانه راهبرد ملی گردشگری با هدف جذب بیش از ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ تاکید کرد و یادآور شد: این رشد به سهم ۱۰ درصدی گردشگری از کل تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۳۰ و افزایش اشتغال از حدود ۶۵۰ هزار شغل در سال ۲۰۱۹ به ۱.۶ میلیون شغل تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های عربستان، صندوق توسعه ملی عربستان ۷.۴ میلیارد ریال برای حمایت از بیش از ۱۰۰ پروژه در مناطق مختلف، با ارزش کل بیش از ۳۵ میلیارد ریال عربستان اختصاص داده است.

وزیر گردشگری عربستان همچنین بر اهمیت توسعه مهارت‌های مردان و زنان سعودی در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: با همکاری مؤسسه‌های برتر گردشگری در سوئیس، بریتانیا و اسپانیا بودجه ویژه‌ای را برای آموزش نیروی بخش گردشگری اختصاص داده و هدف از آن اطمینان از ارائه خدمات گردشگری توسط استعدادهای محلی است.

الخطیب همچنین از انتشار گزارش آماری سالانه این وزارتخانه در مستندسازی دستاوردها و اهداف بخش گردشگری در سال ۲۰۲۳ خبر داد. این گزارش نشان می‌دهد که تعداد کل گردشگران داخلی و خارجی در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۹ میلیون نفر رسیده است که نسبت به سال گذشته آن ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، تعداد گردشگران خارجی که در سال گذشته از عربستان دیدن کردند از ۲۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش ای‌توربونیوز، آمار و ارقام اولیه برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ نیز حاکی از آن است که ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و بین‌المللی در این مدت از عربستان بازدید کرده‌اند و بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال (عربستان) هزینه کرده است. از این میان، ۴۴ میلیون گردشگر داخلی با هزینه بیش از ۵۲ میلیارد ریال و ۱۵ میلیون گردشگر بین‌المللی با مجموع هزینه‌های بیش از ۹۰ میلیارد ریال بودند.

این آمار و ارقام منتشر شده از سوی عربستان مدعی است که در شش ماه نخست سال جاری میلای، گردشگری به طور مستقیم ۵ درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کرده است.

وزیر گردشگری عربستان درباره تأثیر ویزای الکترونیکی در جذب گردشگر به این کشور اظهار کرد: برنامه ویزای الکترونیکی عربستان در سال ۲۰۱۹ برای کشورهای منتخب اجرا شد وبه دلیل تقاضای زیاد، تعداد کشورهای واجد شرایط اکنون به ۶۶ کشور رسیده است تا عربستان به یکی از سریع‌ترین کشورها برای دریافت ویزا تبدیل شود.

گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها