مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن به جان هم افتادند



عناصر وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن از یک سو و مزدوران دو گروه مسلح "العمالقه" و "دفاع الشبوه" تحت حمایت امارات و وابسته به شورای انتقالی جنوب در استان شبوه یمن دوباره درگیر شدند.

به گزارش صبح ساحل، پایگاه العربی الجدید به نقل از منابع محلی و نظامی در این نوشت که این درگیری ها ده‌ها کشته و زخمی از دو طرف برجای گذاشته اما آمار دقیق این تلفات هنوز مشخص نیست.

یک منبع نظامی به العربی الجدید درباره دلایل از سرگیری این درگیریها در روز گذشته گفت: نیروهای دولتی به دستورات شورای ریاست جمهوری برای عقب نشینی و رفتن به اردوگاه ها و خروج از شهر عتق  به مواضع خود عقب نشینی کردند، اما نیروهای طرف مقابل (مزدوران تحت حمایت امارات) از عقب نشینی و اجرای دستور خودداری کرده و اقدام به پیشروی برای بدست گرفتن کنترل شهر کردند. به علاوه آنها همچنان محاصره منزل "عبدربه لعکب" فرمانده برکنار شده نیروی ویژه امنیتی ادامه داده و اقدام به بمباران کمپ النجده کردند که همین امر باعث شروع مجدد درگیری ها شد.

نیروهای الشبوه  در روزهای دوشنبه و صبح سه شنبه به رغم دستور رئیس جمهور ساکن عربستان یمن مبنی بر توقف عملیات جذب نیرو و پیشروی، اقدام به گسیل نیروها و تجهیزات نظامی به شهر عتق کردند.

یک منبع رسمی یمنی بامداد چهارشنبه فاش کرد: ارتش و نیروهای امنیتی ویژه پس از درگیری‌های مجدد در شامگاه سه‌شنبه، پایگاهها و مراکز نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت امارات در استان شبوه در شرق یمن را تحت کنترل خود گرفتند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما طی بیش از ۷ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. این جنگ غیرانسانی تاکنون موجب شهادت هزاران یمنی و ویرانی این کشور اسلامی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها