هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد:

افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اعلام هشدار هواشناسی دریایی - سطح زرد از افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از (ظهر سه شنبه پانزدهم تا عصر پنجشنبه هفدهم شهریور ۱۴۰۱) خبر داد.

  

به گزاش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اظهار داشت: از ظهر سه شنبه تا عصر پنجشنبه با افزایش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا ۴۷ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) و افزایش موج تا ۱۶۰ سانتی متر (پنج پا) دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم و مواج است.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های هواشناسی انجام شده احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی شناورهای سبک و صیادی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: توصیه می شود در این مدت، از تردد شناورهای سبک و فعالیت تفریحی در مناطق یادشده خودداری شود.

کاملی دیرستانی گفت: همچنین تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در مناطق دریایی یادشده اندیشیده شود.

«معنا و مفهوم هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت نقطه ای است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها