آغاز آبرسانی تانکری آب به روستاهای قشم از امروز:

وعده مسئولان برای پایان تنش آبی در جزیره قشم تکرار شد



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آبرسانی رایگان به روستاهای قشم از امروز (دوشنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۱) تا زمان پایان تنش آبی در این جزیره خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، افشار فتح‌ الهی اظهار کرد: بنابر دستور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی آبرسانی به وسیله تانکر به برخی از روستاهای جزیره که با تنش آبی روبرو هستند از امروز آغاز شده است.

وی ادامه داد: کانی، دوستکو، گوری و مرادی روستاهایی هستند که آبرسانی به آنها آغاز شده و تا زمان پایان این بحران و به منظور فراهم ساختن آرامش خاطر مردم آبرسانی به وسیله سه دستگاه تانکر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: برنامه و لیست آبرسانی از طرف شورای اسلامی این روستاها تهیه شده و در اختیار شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قرار می گیرد.

فتح‌ الهی توضیح داد: طبق بررسی‌ های انجام شده به دلیل تاخیر در نوبت آبگیری مخازن در روستاها، هر یک از خانوارها مجبور هستند به وسیله تانکر آب تهیه کنند که این موضوع علاوه بر مشقت در تامین آب، هزینه اضافی را به خانواده ها تحمیل می کند که با دستور ویژه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور این مشکل برطرف خواهد شد.

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری تامین آب شهر قشم به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در روز با سرمایه گذاری معادل ۲۵۵ میلیارد تومان، تخصیص زمین برای ساخت آب شیرین کن در سلخ، تورگان و باسعیدو به ظرفیت مجموعا ۱۲ هزار مترمکعب (هرکدام چهار هزار مترمکعب) با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، انعقاد تفاهم نامه با شورا و شهرداری قشم درخصوص توسعه و احداث شبکه آب و فاضلاب در بافت قدیم و با هدف ارایه خدمات به بیش از ۲۴ هزار نفر از ساکنین شهر قشم و تخصیص پنج هزار مترمکعب آب در روز در قالب خرید تضمیمی برای شهر درگهان از جمله اقدامات مهم برای تامین آب پایدار در جزیره قشم است.

براساس گزارش شرکت آب و برق و تاسیسات قشم در بهار سال جاری ظرفیت تولید آب در شهر قشم به بیش از ۲۰ هزار مترمکعب و ظرفیت تولید آب در روستاهای جزیره به ۲۴ هزار مترمکعب رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها