خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های بشاگرد



بارش شدید و کم سابقه باران عصر پنجشنبه (۱۱ اسفند) خسارت زیادی به زیرساخت‌های شهرستان بشاگرد از جمله روستای کوه حیدر وارد کرد.

   

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرنگاران جوان: عصر پنجشنبه هفته گذشته (۱۱ اسفند) مردم شهرستان بشاگرد به ویژه ساکنان بخش مرکزی شاهد بارش شدید و کم سابقه باران بودند.

شدت بارش در برخی روستا‌ها از جمله کوه حیدر سبب بروز خسارت زیادی شد. بر اثر شدت بالای سیلاب بخشی از سازه آبخیزداری بالادستِ روستای کوه حیدر تخریب شد و حجم زیادی از آب این روستا را فرا گرفت.

علی قائمی دهیار روستای کوه حیدر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تخریب بخشی از سازه آبخیزداری بالادست روستای کوه حیدر هرچند خسارت جانی نداشت، اما خسارت مالی زیادی بر جای گذاشت.

به گفته قائمی تاسیسات آب این روستا شامل چاه آب، خطوط لوله و شبکه برق بر اثر وقوع سیل به طور کامل تخریب شد و آب این روستا همچنان قطع است.

آبرسانی سیار در دستور کار است

یعقوب دادعلی زاده فرماندار شهرستان بشاگرد نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:با توجه به اینکه تاسیسات آب روستای کوه حیدر به طور کامل تخریب شده، آبرسانی به این روستا از امروز به صورت سیار و به وسیله تانکر انجام می‌شود.

دادعلی زاده گفت: جاده روستای کوه حیدر روز گذشته به وسیله یک دستگاه لودر بازگشایی شد، اما به دلیل باتلاقی و خاکی بودن این مسیر، تردد به سختی انجام می‌شود.

برق یک روستا قطع است

او با بیان اینکه تردد در بیشتر راه‌های روستایی بخش مرکزی شهرستان بشاگرد به سختی صورت می‌گیرد، گفت: برق روستای کشمیگی نیز به دلیل سقوط ۲ پایه تیر برق و صعب والعبور بودن راه همچنان قطع است، اما نیرو‌های اداره برق و راهداری در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر جاده بازگشایی و برق روستا هم وصل شود.

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های بشاگرد

فرماندار بشاگرد گفت: طبق برآورد اولیه سیل بیش از ۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهرستان بشاگرد خسارت وارد کرده است که البته میزان خسارت پس از ارزیابی نهایی بیشتر خواهد شد.

خسارت سیل در بشاگرد

دادعلی زاده گفت:سیل خسارت زیادی به بخش کشاورزی منطقه وارد کرده و تعداد زیادی دام نیز تلف شده است.

او گفت:جریان شدید سیلاب یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و ۴ دستگاه موتورسیکلت را هم با خود برد و به راه‌های شهرستان بشاگرد خسارت زیادی وارد کرد.

سیل بشاگرد بدون خسارت جانی

فرماندار بشاگرد گفت: خوشبختانه سیل خسارت جانی نداشته و به خانه‌های مردم هم خسارت وارد نشده است.

بازگشایی محورهای اصلی

فرماندار بشاگرد گفت: محور‌های اصلی بشاگرد به جاسک و بشاگرد به میناب نیز که به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود، با فروکش کردن جریان آب، اکنون باز و تردد در این مسیرها برقرار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها