رییس ستاد سفر قشم اعلام کرد:

ورود ۱۷۵ هزار گردشگر نوروزی به جزیره قشم



رییس ستاد سفر قشم از ورود ۱۷۵ هزار گردشگر نوروزی از نقاط مختلف ایران و چند کشور خارجی با هدف بازدید از اماکن تفریحی و جاذبه های طبیعی بزرگ ترین جزیره خلیج فارس خبر داد و گفت: این تعداد میهمان فصل بهار از روز بیست و پنجم تا پایان روز بیست و نهم اسفند ۱۴۰۱ وارد سرزمین آب و آفتاب شده اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، افشار فتح الهی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت ۱۷۰ هزار نفری قشم در پنج روز گذشته (۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱) با حضور میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف کشور افزون بر ۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت افزون بر ۱۷۵ هزار میهمان و گردشگر از ۲ اسکله پُهل و شهید حقانی بندرعباس و مسیر هوایی فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم، وارد این جزیره زیبا در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس شده اند.

رییس ستاد سفر قشم اضافه کرد: ورود بیش از ۱۷۵ هزار گردشگر به قشم در مدت پنج روز آخر سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

فتح الهی با اعلام اینکه تمام تدابیر در راستای استقبال از میهمانان نوروز ۱۴۰۲ در این ستاد پیش بینی شده است، توضیح داد: با توجه به استقبال خوب هموطنانمان برای سفر به قشم انتظار می رود جزیره با شلوغ ترین نوروز روبرو باشد.

به گفته وی، خوشبختانه تدابیر مورد نیاز در زمینه تامین مایحتاج عمومی انبوه میهمانان و گردشگران جزیره پیش بینی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار مناسب این روزهای قشم، انتظار می رود تا پایان تعطیلات نوروزی میزبان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هموطنانمان باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه های فرهنگی و هنری ویژه ای برای ماه رمضان تحت عنوان «افطار تا سحر» از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ویژه برنامه های در زمینه برگزاری جشنواره ها و کنسرت ها با حضور چهره های شاخص هنری کشور با هدف انتقال شادی و نشاط به مردم قشم و گردشگران ورودی به سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس برنامه ریزی شده است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: خوشبختانه در زمینه اقامت میهمانان جزیره قشم هم تمامی اماکن اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمانسراها با بیش از ۱۲ هزار تخت و همچنین ۱۰۰ واحد بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری و کمپ پارک های مجهز به امکانات مورد نیاز مردم، پذیرای انبوه گردشگران ورودی به این جزیره هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها