هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی در هرمزگان؛

خلیج‌فارس تا پنجشنبه مواج است



کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان نسبت به وزش باد شدید و مواج شدن دریا به‌ویژه در خلیج‌فارس هشدار داد و گفت: این وضعیت ناپایدار از ظهر دیروز آغاز شده تا پایان وقت روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان روز سه‌شنبه گفت: وزش باد جنوب غربی و شمال غربی ۴۵ کیلومتر بر ساعت است که ارتفاع موج در خلیج فارس به ۲۰۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی اضافه کرد: وزش باد موجب اختلال در رفت و آمد شناورهای سبک، کشتی‌های مسافربری و تجاری در خلیج فارس، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی در بنادر غربی استان و غرب تنگه هرمز می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان افزود: رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر کیش، لاوان، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، جزیره سیری، قشم، هرمز، لارک و هنگام صورت نگیرد.

سی سی پور گفت: تمهیدات لازم برای رفت وآمد ایمن شناورهای مسافری به جزیره کیش انجام شود.

وی ادامه داد: امروز سه‌شنبه آسمان هرمزگان صاف تا کمی ابری هوا در طول روز با غبار محلی و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر پیش‌بینی می‌شود، در ساعات بعد از ظهر وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات شمالی و شرقی استان نیز احتمال می‌رود.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد شناورهای سبک در خلیج‌فارس و غرب تنگه‌ هرمز خودداری شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از نظر دمایی، تا پایان هفته جاری نوسان یک تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است، از اوایل هفته آینده روند دمایی در غالب نقاط استان افزایشی پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها