دیریست که عادل، پیغامی نفرستاد/ سردرگمی در راهبری منطقه آزاد قشم


نویسنده: نصیر عالی خانی

حدود یک ماه و نیم از انتصاب عادل پیغامی به عنوان مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم می گذرد. فردی که پیش از این نیز بیش از 6 ماه عضو موظف هیات مدیره بوده، حدود 9 سال نیز قشموندی را تجربه کرده است. از اینرو انتظارات از وی با توجه به اقدامات عمرانی انجام شده در سالیان اخیر در قشم و همچنین شناخت وی از منطقه، بسیار بالاست.

       
به گزارش صبح ساحل، 27 فروردین ماه، افشار فتح الهی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تودیع شد؛ اما توانست با عملکردی قابل قبول در حوزه های تجاری، اقتصادی، نیروی انسانی و عمرانی نامی مانا در تاریخ جزیره بر جای گذارد.
هم اکنون سکان حرکتی سازمان منطقه آزاد قشم با انتصاب عادل پیغامی به عنوان مدیرعامل و فتح الهی به عنوان عضو موظف می رفت که دوباره وارد ریل حرکت قرار گیرد؛ اما به رغم وعده های توسعه ای و برنامه ای، در چند هفته اخیر بجز حرکت قطار عزل و نصب ها، چیزی عاید مردم، نیروی انسانی و همینطور جزیره نشده است.
در همین حین و بین، اخبار و شایعات متداول و معمول تغییر مدیرعامل طبق سنوات و سالیان اخیر همچنان به گوش می رسد و همین عامل به همراه عوامل و متغیرهای دیگری چون احتمال تغییر خاندوزی وزیر اقتصاد و عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری که هر دو شاگرد وی در دانشگاه امام صادق (ع) بوده اند، موجب شده گزینه هایی که پیش از این برای مدیرشدن در منطقه آزاد قشم سر و دست می شکستند، حالا یا از نشستن روی این صندلی امتناع کنند و یا اینکه با اضطراب به پیشنهادات مدیریت نگاه کنند. شاید بتوان دلیل برخی انتصابات نه چندان قدرتمند را نیز در همین موضوع یافت؛ جایی که با رفتن برخی مدیران، عملا برخی مدیریت ها به صورت خودگردان یا سرپرستی به معنای واقعی کلمه اداره می شود!
این مسائل را علاوه کنید بر حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت کار همزمان هیات های علمی دانشگاه های در دستگاه های اداری دولتی! حکمی که عملا پیغامی را بر سر دوراهی انتخاب هیات علمی دانشگاه و استعفا از مدیرعاملی منطقه آزاد و یا استعفا از هیات علمی دانشگاهی که حتی نامش، شیوه اقتصاددانی خاصی را در کشور به ذهن متبادر می کند، قرار می دهد.
از سویی شایعات دیگری مبنی بر استعفای وی برای حضور در مجلس شورای اسلامی نیز به گوش می رسد شایعه ای که هر چند غیررسمی تکذیب شده اما زمزمه های مهیب آن همچنان قوی و پایدار برجای مانده؛ شاید بتوان دلیل آن را همین حکم اخیر دیوان عدالت اداری دانست.
این وضعیت موجب لجام گسیختگی هایی شده تا جایی که تلاش های چندین و چندماهه پیغامی برای مدیرعامل شدن، حالا او و جزیره را در میان سردرگمی و بی برنامگی قرار داده است، تا جایی که حتی پیغامی هنوز برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت خود را به رسانه ها که پل ارتباطی وی با مردم هستند ارائه نداده و حتی از برگزاری نشست رسانه ای نیز خودداری کرده است تا در موعد مقرر عملی شدن این وعده ها بررسی شود.
باهم آمیختن وضع موجود، این پرسش پیش می آید که اساسا دلیل سماجت وی برای چیره شدن بر صندلی مدیرعامل چه بوده؟ حالا عملا در جزیره قشم، علی مانده و حوضش و در این آبستن وضعیت، همه چشم انتظار چند صندلی باقیمانده هستند تا پیام عادل را از این تغییرات به درستی درک کنند. جایی که پس از حدود 2 ماه، هنوز آن پیغامی که عادل باید برای اهالی جزیره می فرستاده، فرستاده نشده و فرصت ها یکی پس از دیگری در حال سوخت و سوزند. به امید تدبیری هوشمندانه و سریع در راستای توسعه قشم!

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها