مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان:

حذف مالاریا در شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود/ معدود موارد شناسایی مربوط به اتباع بیگانه



مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: برنامه حذف مالاریا در شهرستان رودان با جدیت پیگیری میشود و در این راستا آموزش عمومی توسط بهورزان، مراقبان سلامت و رابطان بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

        

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا:  عباس علیمراد صبح امروز (۲۹ خردادماه) در بازدید از مناطق در مسیر تردد اتباع بیگانه و کانون‌های احتمال وجود بیماری مالاریا در شهرستان رودان، بر پیگیری شناسایی موارد مثبت مالاریا در دشت مسافر آباد تاکید کرد و افزود: با اقدامات انجام شده موثر برای بیماریابی فعال، کنترل ناقلین، حضور سریع کارشناسان در موارد گزارش مشکوک به مالاریا، بهبود امکانات و ارتقای علمی تشخیص سریع بیماری در استان، در حال حاضر کانون فعال مالاریا در شهرستان وجود ندارد و معدود موارد شناسایی مالاریا نیز مربوط به اتباع بیگانه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در بخش دیگری از حضور خود در بخش رودخانه از مرکز خدمات جامع سلامت زیارتعلی ، داروخانه مرکز و واحد دندانپزشکی آن نیز بازدید کرد.

وی در خصوص بازدیدهای دوره ای از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بیان کرد: مهمترین هدف در بازدیدهای دوره ای و سرزده ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان و بررسی نحوه کیفیت ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت در راستای ارتقا سطح شاخص های سلامت شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در پایان تصریح کرد: برنامه حذف مالاریا در شهرستان رودان با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا آموزش عمومی توسط بهورزان، مراقبان سلامت و رابطان بهداشتی در دستور کار قرار دارد و این مهم با توجه به گرمی هوا و شرجی و احتمال تکثیر پشه مالاریا و  صورت ویژه انجام خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها