آموزش و پرورش:

حضور دانش آموز موقع ثبت نام ضروری نیست



رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در نشست خبری ستاد ثبت نام مدارس با اصحاب رسانه درباره فرایند ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت : مدارس دولتی شهریه نمی گیرند و مشارکت والدین در تأمین هزینه های مدرسه اختیاری است و هیچ مدرسه ای نباید در قبال ارائه کارنامه تحصیلی از والدین تقاضای مشارکت مالی کند.

    

به گزارش صبح ساحل، سید مجتبی هاشمی افزود : فرایند ثبت نام برای برنامه ریزی آتی وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است. از ۱۷ میلیون ز برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می شود ۱۳میلیون و پانصد هزار نفر در میان پایه و حدود ۳و نیم میلیون نفر از این دانش آموزان در پایه اول باشند و با گذشت ۵ روز از آغاز فرایند ثبت نام ، حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در پایه اول ثبت نام کرده اند.وی با بیان اینکه ثبت نام پایه اول و میان پایه ها به دو صورت حضوری و غیر حضوری است اضافه کرد : حضور دانش آموز موقع ثبت نام ضروری نیست . ثبت نام پایه هفتم از اول تیر آغاز شده است و تاکنون ۵۰۲۶۱۳ نفر در پایه های اول و هفتم ثبت‌نام کرده اند که تا دیروز ۸۱۸۰۲ نفر از پایه هفتم بوده اند.
هاشمی درباره ثبت نام کلاس اولی ها گفت : یک و نیم میلیون دانش آموز تاکنون در طرح سنجش و آمادگی تحصیلی شرکت کرده اند و انجام سنجش آمادگی تحصیلی و ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان برای پایه اول ضروری است. وی با اشاره به اینکه مشکل احراز محل سکونت در سامانه املاک و اسکان برطرف شده است یاد آور شد : محدوده بندی مدارس جایی اجرا می شود که تعداد دانش آموزان بیش از ظرفیت مدارس است و اولویت با دانش آموزانی است که بر اساس سامانه املاک و اسکان در مدرسه محدوده محل سکونت خود ثبت نام کرده اند. در بند جدید قانون ثبت نام ، تعیین محدوده جغرافیایی بر اساس شعاع جغرافیایی مدارس است نه منطقه آموزش و پرورش . اما برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه ها، نیازی به ثبت محل سکونت نیست و مدرسه موظف به احراز محل سکونت دانش آموز است.
رئیس ستاد ثبت نام مدارس درباره تفاوت ثبت نام حضوری و غیرحضوری گفت : در صورت ثبت نام الکترونیکی ، لازم نیست که دانش آموزان مدرکی درباره محل سکونت دانش آموزان به مدرسه تحویل دهند ولی در صورت ثبت نام حضوری باید اطلاعات محل سکونت دانش آموز به مدرسه ارائه شود.هاشمی با بیان اینکه ۷۳۲ منطقه آموزشی و ۷۳۲ ستاد ثبت‌نام داریم گفت : امسال راحت‌ترین نوع ثبت نام دانش آموزان تحقق می یابد اما والدین در صورت بروز مشکل در فرایند ثبت نام یا شکایت از نحوه فرایند ثبت نام می توانند با شماره های 82282219 و 82282229 تماس بگیرند و یا با مراجعه به سامانه shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها