رئیس انجمن علمی بینایی‌سنجی ایران خبرداد:

کاهش ۲.۵ درصدی تنبلی چشم در کشور نسبت به میانگین جهانی



رئیس انجمن علمی بینایی‌سنجی ایران گفت: میانگین تنبلی چشم در دنیا ۳.۵ درصد در کودکان است که با تلاش چشم پزشکان و انجام غربالگری و اقدامات درمانی پیشگیرانه این رقم در کودکان ایرانی به ۲.۵ درصد کاهش یافت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، جواد ملایی افزود: تنبلی چشم از مهمترین عوارض چشمی است که باید زیر ۶ سالگی تشخیص و تا هشت سالگی نیز اقدامات درمانی انجام شود و در صورت درمان نشدن به موقع از هشت سالگی به بعد درمان سخت‌تر و منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می‌شود.

ملایی تاکید کرد: در تنبلی چشم به علت وجود عیوب انکساری زیاد و انحراف چشم، تصویر واضحی به مغز ارسال نمی‌شود و منجر به کاهش بینایی و اختلال عملکرد در حرکات چشمی می‌شود.

مدیرکل پارلمانی سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: اجرای طرح تنبلی چشم با کمک متخصصان بینایی سنجی نقش مهمی در جلوگیری از نابینایی کودکان و اختلالات چشمی گسترده دارد. اکنون بیش از سه هزار متخصص بینایی‌سنجی در کشور فعال هستند که دوره‌های تخصصی سنجش بینایی را در دانشگاه‌ها گذرانده‌اند.

به گفته رئیس انجمن علمی بینایی‌سنجی ایران، دوران همه‌گیری کرونا و ایجاد محدودیت کرونایی، باعث کم تحرکی و گرایش کودکان به استفاده از موبایل و وسایل رایانه‌ای شد که منجر به افزایش دور بینی آنها در بزرگسالی می‌شود.

وی از والدین خواست که این وسایل را کمتر در اختیار کودکان قرار دهند و ساعات استفاده از آنها محدود کنند، ایجاد عوارض چشمی در بزرگسالی خطرات زیادی برای بینایی ایجاد می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها