مدیرکل شیلات هرمزگان:

۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در سطح استان شناسایی شده است



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هم اکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در سطح استان هرمزگان شناسایی و مطالعه شده است که میزان ۱۰ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و ۱۵ هزار هکتار نیز در حال احداث است.

به گزارش صبح ساحل، «مسعود بارانی»، مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: استفاده از فن آوری و تکنولوژی‌های نوین، استفاده از سیستم‌های نرسی، مدیریت آب، استفاده از تجربیات کشورهای موفق در صنعت تکثیر و پرورش، بازمهندسی و تغیر ساختار در استخرهای پرورشی و ... از اهم راهکارهای بهبود بیش از پیش وضعیت تکثیر و پرورش میگوی استان به شمار می‌رود.

وی برنامه ریزی هرچه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی لارو میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید و توسعه  و ... را از دیگر برنامه‌های شیلات هرمزگان دانست.

بارانی با مفید و لازم خواندن چنین جلساتی اضافه کرد: برپایی چنین نشست هایی می تواند مانع از بروز مشکلات شود و بی شک تداوم آن رشد و توسعه در صنعت آبزی پروری استان هرمزگان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان کرد: هم اکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در سطح استان هرمزگان شناسایی و مطالعه شده که میزان ۱۰ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و ۱۵ هزار هکتار نیز در حال احداث است.

بارانی افزود: صنعت تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان دارای ظرفیت‌های متعددی همچون تکثیر لارو، تامین و تولید خوراک، فرآوری، بسته‌بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می‌تواند اشتغال، رشد تولید، رونق اقتصادی و ارزآوری قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها