درخواست اعاده دادرسی محمد قبادلو پذیرفته شد



 درخواست اعاده دادرسی وکیل محمد قبادلو یکی از محکومان اعتراضات پاییز سال گذشته، با ارائه گواهی جدید از پزشکی قانونی در دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، درخواست اعاده دادرسی وکیل محمدقبادلو در تعاقب صدور رأی قطعی و به دلیل ارائه گواهی جدیدالتحصیل از پزشکی قانونی، در دیوان عالی کشور پذیرفته شده است.

این گواهی که از سوی پزشک متخصص اعصاب و روان اداره پزشکی قانونی شهرستان تهران در تاریخ هفتم تیر امسال و پس از صدور حکم قطعی صادر شده است به وجود اختلالات دوقطبی و تکانش گری و انجام رفتارهای خطرناک محکومٌ علیه اشاره دارد و این موضوع را مستلزم معاینه و بررسی مجدد دانسته است.

بنابراین با وصف اینکه هرگاه پس از صدور حکم قطعی واقعه جدیدی حادث و یا ظاهر یا ادله جدیدی ارائه شود که موجبات بی گناهی یا عدم تقصیر محکومٌ علیه باشد، جهتی از جهات اعاده دادرسی تلقی می‌شود، درخواست متقاضی با بند (ج) ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ انطباق دارد و در اجرای ماده ۴۷۶ قانون مرقوم با تجویز اعاده دادرسی رسیدگی مجدد را به دادگاه هم عرض صادرکننده حکم قطعی ارجاع می‌دهد.

براساس این گزارش، دادگاه بعدی پس از رسیدگی مطابق ماده ۴۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری در صورتی که اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، می‌تواند آن بخش که مورد اعاده قرار گرفته را نقض و رأی جدید صادر کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها