جزئیات لرزش دیشب در خرم‌آباد اعلام شد؛

مؤسسه ژئوفیزیک وقوع زلزله در این منطقه را تایید کرد



ساعت ۲۲ دوشنبه (سوم مهر ماه) صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان شنیده شد و لرزش زمین نیز احساس شد، به‌طوری که لحظات اولیه وقوع این رخداد، گفته شد که در خرم‌آباد زلزله روی داده است، اما ساعتی بعد پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد: وقوع زلزله در خرم‌آباد صحت ندارد، ولی تاکنون منشأ صدای مهیب نیز پیدا نشده، ضمن آنکه هیچ انفجار و خسارتی نیز گزارش نشده است؛ با این حال این سوال همچنان مطرح بود که عامل لرزه در خرم‌آباد چه بوده است و این اتفاق با موجی از واکنش‌ها همراه شد.

   

به گزارش صبح ساحل، مدیریت بحران استان لرستان گفت: «ساعت ۱۰ امشب صدایی در خرم اباد شنیده شد. ستاد مدیریت بحران رصد کرد و منشا صدا پیدا نشد. موسسه لرزه نگاری هم زلزله ای هم ثبت نکرده وهیچ انفجار و خسارتی گزارش نشده است

احسان یاوری، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز درباره شنیدن صدا و احساس تکانه‌هایی شبیه زلزله در خرم‌آباد را تایید کرد و گفت که موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

 او با بیان اینکه ‌زلزله نیز منتفی بوده و سایر احتمالات در دست بررسی است‌، افزود‌: ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و پیگیری‌های لازم انجام گرفته است.

این در حالی بود که سامانه لرزه‌نگاری بین‌المللی چیزی در خصوص ایران ثبت نکرده‌است

انفجاری در کار نبود

مردم در ابتدا تصور می‌کردند که زلزله باعث این صدا و تکانه‌ها شده، اما با توجه به اینکه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران خبری از زلزله در خروجی درگاه اینترنتی خود اعلام نکرده بود، همین امر ‌باعث شد‌ تا ‌وقوع انفجار ‌در اذهان مردم پررنگ‌تر شود، اما ساعاای بعد مسئولان استان لرستان اعلام کردند این ‌موضوع صحت ندارد و علت صدای انفجار در حال بررسی است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان بامداد امروز با بیان اینکه وقوع هرگونه انفجار در خرم‌آباد صحت ندارد گفت: وقوع هرگونه انفجار در خرم‌آباد صحت ندارد و تاکنون هیچگونه موردی در این خصوص گزارش نشده است.

   

لرزش دیشب خرم‌آباد در سایت مؤسسه زمین‌لرزه های با بزرگای بیش از ۲.۵ به نمایش گذاشته می‌شود

رئیس پایگاه اطلاعاتی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران:دلیل لرزش زمین طی شب گذشته در خرم‌آباد زلزله‌ای با بزرگی ۲ بوده است.

ساعت ۲۲ دوشنبه (سوم مهر ماه) صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان شنیده شد و لرزش زمین نیز احساس شد، که از سوی مؤسسه لرزه‌نگاری اعلام شده که در شب گذشته زلزله کوچکی در این منطقه رخ داده است.

این رخداد لرزه‌ای در ساعت ۲۲ و ۳۶ ثانیه شامگاه دوشنبه، ۳ مهر با بزرگای ۲ بوده است.

این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۶۲ و طول جغرافیایی ۴۸.۵۰۶ بوده است. عمق این زلزله در عمق کم و در ۸ کیلومتری رخ داده است و از آنجایی که عمق این زمینلرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.

در سایت مؤسسه زمین‌لرزه های با بزرگای بیش از ۲.۵ به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجایی که بزرگای این زلزله ۲ بوده، در این سایت درج نشده است.

تجربه‌های مشابه را داشتیم که مردم رخدادهایی با بزرگای کم را احساس کرده‌اند. در واقع نباید زلزله‌های کوچک را احساس کرد، ولی چون عمق زمین‌لرزه کم بوده و در زیر شهر رخ داده است، مردم آن را احساس کرده‌اند.

لازم به ذکر است که تاکنون در سایت زلزله نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هیچ اطلاعاتی از این زلزله ثبت نشده است!

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها