ماجرای تخریب دیواری در یکی از محله‎‌های بندرعباس/ دستور دادستانی، رفع خطر و جلوگیری از ریزش دیوار علت تخریب بود


نویسنده: صبح ساحل

مخاطبین تصاویری از تخریب دیوار موقت دو مجتمع دریا سورو و ۱۷۶ واحدی نصرت واقع در سه راه برق ارسال کردند. با پیگیری تحریریه صبح ساحل در خصوص این تخریب، شهرداری منطقه ۳ گفت: با دلیل خطرساز بودن دیوار و عدم رعایت اصول ایمنی، شهرداری با دستور و هماهنگی دادستان شهرستان بندرعباس نسبت به تخریب قسمتی از ارتفاع دیوار و رفع خطر آن اقدام نموده است.
   
  

به گزارش صبح ساحل، چندی پیش مخاطبین تصاویری از تخریب دیوار موقت دو مجتمع دریا سورو و ۱۷۶ واحدی نصرت واقع در سه راه برق ارسال کردند. به گفته‌ی مخاطبین: « این دیوار موقت و کارگاهی بوده که توسط مسکن ساخته شده و پیمانکار مسکن قرار بوده دیوار اصولی برای مجتمع بسازند و این دیوار تخریب شود. اما با گذشت زمان دیواری که ساخته نشد همان دیوار کارگاهی هم توسط شهرداری تخریب شده است و مسکن جوابگو ساکنین مجتمع نیست.

   



رفع خطر و جلوگیری از ریزش دیوار علت تخریب بود
شهرداری منطقه ۳ بندرعباس در خصوص تخریب این دیوار گفت: « با توجه به درخواست اهالی محل در مورخ 8/3/1402 در خصوص دیوار مجتمع 176 واحدی و حکم دادستان دال بر رفع خطر و جلوگیری از ریزش دیوار مذکور بررسی کارشناسان فنی شهرداری مبنی بر آنکه دیوار مذکور بدون رعایت اصول فنی می باشد، ضمن آنکه این شهرداری از اداره راه و شهرسازی در خصوص رفع خطر از دیوار مورد نظر استعلام نموده است و اداره راه و شهرسازی اعلام کرده است که دیوار محوطه بخشی از دیوار های موقت کارگاهی در زمان ساخت پروژه بوده است و دیوار اصلی محوطه توسط پیمانکار اجرا نگردیده است. لذا از آنجایی که قسمت هایی از دیوار برای ساکنین و عابرین به جهت حفظ صیانت از حقوق عامه خطرساز بوده، شهرداری با دستور و هماهنگی دادستان محترم شهرستان بندرعباس نسبت به تخریب قسمتی از ارتفاع دیوار و رفع خطر آن اقدام نموده است. ضمنا جمع آوری و اجرای دیوار مجدد جزء تعهدات پیمانکار طرف قرارداد با اداره راه و شهرسازی می باشد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها