گروه‌های کنترل و نظارت، در جایگاه‌های توزیع سوخت هرمزگان مستقر شدند



رئیس کل دادگستری هرمزگان از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های این استان با هدف جلوگیری از معطلی مردم خبر داد. 

به گزارش صبح ساحل، اجرای طرح استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیران دستگاه های امنیتی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، نمایندگان انجمن های حمل و نقل و جایگاه داران در بندرعباس آغاز شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه قاچاق سوخت از جهات مختلف از جمله خسارت به بیت المال، آسیب‌های اجتماعی و احساس ناامنی ناشی از آن تبعات مخربی را به همراه دارد، گفت: از امروز تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان هرمزگان مستقر شده‌اند و بر رعایت نوبت و قوانین و مقررات در فرآیند سوختگیری نظارت می‌کنند.

او در تشریح فرآیند فعالیت تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه های استان هرمزگان گفت: پس از ثبت اطلاعات اشخاص و خودروهای دریافت کننده سوخت در سیستم، ضمن ارزیابی تعلق کارت سوخت به خودروی مذکور، مدارک فعالیت خودرو و تعداد دفعات سوختگیری های قبلی نیز با استفاده از کارت مورد نظر بررسی می شود. 

قهرمانی گفت: اعضای این تیم در وهله اول، تعلق کارت سوخت به راننده ها را بررسی می‌کنند.

او گفت: این تیم‌ ها همچنین بررسی می‌کنند که فرد دریافت کننده سوخت حتماً گواهینامه راهنمایی و رانندگی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اعضای تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان وظیفه دارند مدارک تردد و بارنامه کامیون‌ها و وسائط نقلیه ترانزیتی را نیز بررسی کنند تا دفعات و فرآیند سوخت‌گیری آنها مورد رصد و نظارت دقیق قرار گیرد.

مجتبی قهرمانی گفت: در حال حاضر، ۱۶ جایگاه سوخت در سطح شهر بندرعباس فعالیت می کنند که تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در تمام این جایگاه ها مستقر شده اند. 

او گفت: اعضای تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم های مهندسی جایگاه ها و کارشناسان فناوری اطلاعات است. 

مجتبی قهرمانی هدف از اجرای طرح استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان را تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف های طولانی انتظار در این جایگاه ها عنوان کرد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه روند اجرای این طرح به مروز زمان با استفاده از سامانه های هوشمند انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد، در نتیجه اجرای این طرح ضمن مقابله جدی با قاچاق سوخت و تاراج سرمایه های ملی از مبادی رسمی و غیررسمی و کاهش تصادفات جاده ای ناشی از تردد خودروهای سوخت بر و وسایل نقلیه فاقد پلاک، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی صورت گیرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها