مصدومیت ۷ نفر در زلزله شیراز / خسارت‌های مالی در دسترس بررسی است



در پی بروز زمین لرزه‌ای در مقیاس ۴.۹ ریشتر بامداد امروز، ۲۸ مهرماه در منطقه خان زنیان فارس، آخرین وضعیت این مناطق از قول مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و مدیرعامل جمعیت هلال این استان تشریح شد.

به گزارش صبح ساحل، زمین لرزه‌ای در مقیاس ۴.۹ ریشتر ساعت ۲:۱۳ بامداد امروز جمعه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ منطقه خان زنیان فارس را لرزاند که این زمین لرزه در شیراز به خوبی احساس شد.

فرهاد سعدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر بخش ارژن فارس رادر عمق ۱۰ کیلومتری لرزاند. بلافاصله بعد از این زمین لرزه هماهنگی‌های لازم برای ارزیابی میزان خسارت زلزله انجام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس از مصدوم شدن ۷ نفر در این زلزله خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه خسارت جانی نداشته اما خسارت های مالی در دسترس بررسی است.

وی با اشاره به اینکه امکان ترک خوردگی در برخی منازل وجود دارد که توسط بنیاد مسکن درحال بررسی است، یادآور شد: محل اسکان اضطراری برای مردم منطقه پیش‌بینی شده است که درصورتی که نیاز باشد استفاده کنند.

سعدی در پایان بیان کرد: تیم‌های هلال احمر و ارزیابی در محل وقوع زمین لرزه هم اکنون مستقر هستند، ضمن اینکه شب گذشته نیز جلسه ستاد بحران در آن منطقه برگزار شد.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز  گفت: این زلزله موجب ترک خوردگی تعدادی منازل شده بود اما تخریب کلی منازل نداشتیم. همچنین مصدومان این حادثه هم به دلیل ترس از وقوع حادثه بوده است که به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تصریح کرد: بعد از وقوع این زلزله ۴ تیم عملیاتی شامل تیم واکنش سریع، ارزیابان و دو تیم تخصصی امداد و نجات در آوار را در ساعت ۲:۱۵ به مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم. نزدیک مقر هلال احمر به مناطق زلزله زده، پایگاه دشت ارژن بوده است که در همان لحظات اولیه به محل رسیدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع حادثه با حضور تیم‌های امدادی هلال احمر، امدادرسانی انجام شد، افزود: علاوه بر این از طریق خانه‌های هلالی که در منطقه داریم، استعلام خود را درباره وضعیت مناطق زلزله زده انجام دادیم.

درویشی با تأکید بر اینکه از همان بامداد امروز تمام تیم‌های امدادی هلال احمر به حالت آماده باش صد درصدی درآمدند تا هرگونه خطری را بتوانیم پوشش دهیم، افزود: هلال احمر شیراز هم تیم‌های امدادی خود را در دشت ارژن مستقر کرده است.

مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: بعد از زلزله‌ای که بامداد امروز رخ داد، ابتدای کار تیم‌های ارزیاب خود را آنجا اعزام کردیم و این روال هلال احمر همین است و اگر خسارت‌ها زیاد باشد تیم‌های بیشتری اعزام می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه سه تیم ارزیابی و یک تیم مدیریتی به مناطق زلزله زده اعزام شدند، گفت: در مناطق زلزله‌زده جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و در آن تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه منطقه خان زنیان یک منطقه زلزله‌خیز بوده و در سال‌های گذشته هم دچار زلزله شده بود، افزود: بحمد الهی تخریبی تقریباً در این مناطق نداشتیم و صرفاً ترک خوردگی و چند مصدوم داشته است که این مصدومان به دلیل خروج از منزل یا پرت شدن وسایل از بالا یا اینکه استرس و قلب درد بوده است.

خوبیار با بیان اینکه اگر پس لرزه‌های شدیدی رخ ندهد، مشکلی نخواهیم داشت، گفت: اگر نیاز باشد اردوگاه و کمپ‌های اسکان در این مناطق برپا خواهیم کرد اما تاکنون نیاز نشده است و اگر در حدی باشد که منازل قابلیت سکونت نداشته باشند، وظیفه ما این است که کمپ‌های اضطراری در سالن‌های ورزشی یا محیط های بسته امن برپا کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها