ثبت‌نام نهایی ۲۷ داوطلب برای انتخابات مجلس در هرمزگان



 دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: مجموع متقاضیان ثبت‌نام نهایی شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان طی سه روز گذشته، ۲۷ نفر بوده است.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدجواد خجسته روز یکشنبه در خصوص ثبت‌نام نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: از ۲۷ مهرماه ثبت‌نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است که تا ۲۹ مهرماه، در سطح استان و در سه حوزه انتخابیه ۲۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در روز نخست هفت داوطلب، در روز دوم ۶ داوطلب و در روز سوم ۱۴ داوطلب ثبت نام نهایی را انجام دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان اظهار کرد: در روز سوم هشت نفر از داوطلبان در حوزه انتخابیه مرکز استان، سه نفر در حوزه انتخابیه شرق و سه نفر نیز در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان نام نویسی کردند.

خجسته یادآورشد: ۱۶ تا ۲۲ مردادماه سال‌جاری پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس انجام شد که در این مرحله ۴۰۵ نفر در استان هرمزگان ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از استعلام از مراجع ۶ گانه در این زمینه، به اعتراضات نیز رسیدگی شد، گفت: براساس اطلاعیه شماره هشت ستاد انتخابات کشور، در اجرای ماده ۵۳ قانون انتخابات، ثبت نام نهایی متقاضیان داوطلب انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه ۲۷ مهر آغاز و تا چهارشنبه سوم آبان‌ماه به مدت هشت روز ادامه دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر تعیین شده و داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش ثبت نام خود را انجام داده اند، به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

خجسته با بیان اینکه در استان سه حوزه انتخابیه داریم، گفت: در این مرحله از ثبت نام امکان تغییر حوزه انتخابیه وجود دارد و داوطلبان می‌توانند حوزه خود را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۹۸ قانونی برای شفافیت تأمین هزینه های انتخابات مصوب شد که در آن زمان اجرایی نشد اما در این انتخابات باید منابع تأمین هزینه ها و چگونگی هزینه این منابع مشخص شود.

به گفته وی؛ براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها باید برای ایجاد حساب غیرتجاری در این خصوص برای داوطلبان انتخابات اقدام کنند تا در زمان برگزاری انتخابات و بعد از آن از اطلاعات موجود برای رسیدگی استفاده شود.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد انتخابات کشور مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد، گفت: از متقاضیان داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست می شود در موعد مقرر به سامانه یادشده مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

خجسته با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، از همه ظرفیت‌های صدا و سیما نیز استفاده خواهد شد، تاکید کرد: برای اجرای راهبردهای چهارگانه رهبرمعظم انقلاب، برنامه‌هایی در سطح کشور و استان‌ها تدوین شده تا با اجرای آن‌ها شور و نشاط و امیدواری در جامعه افزایش یابد.

طبق ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، داشتن سلامت جسمی و روانی به گونهای که توانایی متعارف انجام وظایف نمایندگی را داشته باشد، گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آنها در بخش دولتی ، عمومی یا غیرعمومی و داشتن کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم قانونی از ویژگی‌های مشخص شده برای ثبت نام نهایی متقاضیان است.

حداقل سن داوطلبان ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام است و با زدن دکمه ثبت نهایی اطلاعات مورد نظر به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال خواهد شد و قابل ویرایش مجدد نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها