آیا گوشی اندرویدی شما به برنامه آنتی ویروس نیاز دارد؟


نویسنده: حمید صفری زاده

شاید تعجب کنید که بدانید اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل روی کره زمین است، بزرگتر از ویندوز و آیفون. این آن را به یک هدف بزرگ برای حملات مخرب تبدیل می کند. اما آیا واقعاً به برنامه های آنتی ویروس در تلفن اندرویدی خود نیاز دارید؟ این یک سوال رایج و منصفانه است که باید بپرسید. نرم افزار آنتی ویروس سالهاست که به کاربران ویندوز توصیه می شود. خوشبختانه، مایکروسافت ابزارهای بهتری برای مبارزه با بدافزارها تعبیه کرده است.ویندوز از زمان ویندوز 8 با آنتی ویروس داخلی عرضه شده؛ اما اندروید چطور؟ بیایید در مورد برخی از راه هایی که اندروید از شما محافظت می کند صحبت کنیم.
  

 Google Play Protect

بزرگترین دفاع داخلی اندروید در برابر بدافزارها Google Play Protect است. چند مؤلفه مختلف برای Play Protect وجود دارد – از جمله ابزار Find My Device – اما بخش بزرگی از آن اسکن بدافزار است.هر دستگاه اندرویدی که شامل فروشگاه Google Play است دارای Play Protect است. ممکن است متوجه پیام «No Harmful Apps Found» در بالای بخش مدیریت برنامه‌ها و بازی‌ها در Play Store شده باشید. Play Protect مطمئن می شود برنامه هایی که از Play Store دانلود می کنید ایمن هستند.
با این حال، Play Protect فقط در فروشگاه Play کار نمی کند. همه چیز خارج از فروشگاه را نیز زیر نظر دارد. حتی برنامه هایی که از خارج از Play Store بارگذاری شده اند توسط Play Protect اسکن می شوند. Sideloading هنوز ذاتاً خطرناک است، اما خوب است بدانید که Play Protect در حال تماشا است.
علاوه بر اسکن برنامه‌ها، Play Protect می‌تواند هنگام مرور با Google Chrome نیز از شما محافظت کند. درست مانند Chrome برای رایانه‌های رومیزی، اگر از سایتی با کد مخرب بازدید کنید، Chrome به شما هشدار می‌دهد و شما را به مکان امن بازمی‌گرداند. یکی دیگر از موارد مهم که از دستگاه اندرویدی شما محافظت می کند، به روز رسانی های امنیتی ماهانه است. این به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر هستند که معمولاً ویژگی‌های جدید درخشانی ندارند، اما بسیار مهم هستند.
آسیب‌پذیری‌ها و اکسپلویت‌های جدید دائماً ظاهر می‌شوند. اگر گوشی اندرویدی شما فقط یک بار در سال آپدیت می شد، این موارد انباشته و خطرناک می شدند. این بسیار مهم است که به طور معمول این چیزها را به محض اینکه ظاهر می شوند، له کنید. به همین دلیل به روز رسانی های امنیتی ماهانه ضروری است.
متأسفانه، همه دستگاه های اندرویدی این به روز رسانی ها را به موقع یا اصلا دریافت نمی کنند. گوگل هر ماه به‌روزرسانی‌های امنیتی را منتشر می‌کند و شرکای خود (سامسونگ، وان پلاس و غیره) باید این اصلاحات را تأیید کنند، هر کدام از خود را اضافه کنند و آن‌ها را در دستگاه‌ها منتشر کنند.
اگر ایمن‌ترین گوشی اندرویدی را می‌خواهید، بهترین گزینه شما یک دستگاه Google Pixel یا Samsung Galaxy است. هر دو گوگل (بدون تعجب) و سامسونگ برای به روز نگه داشتن دستگاه ها با آخرین وصله ها قابل اعتمادترین هستند.بنابراین، آیا گوشی من به آنتی ویروس نیاز دارد؟اینها ابزارهایی هستند که اندروید برای ایمن نگه داشتن گوشی شما از آن استفاده می کند، اما آیا به تنهایی کافی هستند؟ برای اکثریت قریب به اتفاق افراد و موقعیت ها، آنها هستند. دلیلی برای دانلود یک برنامه آنتی ویروس در گوشی اندرویدی شما وجود ندارد.همان قوانین اساسی برای استفاده ایمن از هر دستگاهی برای دستگاه های اندرویدی اعمال می شود. برنامه های خود را از منبع رسمی، فروشگاه Google Play دریافت کنید. به وب‌سایت‌های مبهم نروید. روی پیوندهای مشکوک در ایمیل ها کلیک نکنید. همراه با Play Protect، این محافظت بیش از حد کافی است.
از سوی دیگر، اگر از دستگاه‌های اندرویدی بدون فروشگاه Play استفاده می‌کنید، فایل‌های APK را از منابع غیرقابل اعتماد بارگیری می‌کنید یا نسخه قدیمی و قدیمی اندروید دارید، ممکن است نیاز به دانلود یک برنامه آنتی ویروس داشته باشید. اگر به نظر شما شبیه است، برنامه ای مانند Bitdefender یا Norton 360 ممکن است مفید باشد.نکته اخلاقی داستان این است که اگر مسئولانه از آن استفاده کنید، به برنامه آنتی ویروس روی گوشی اندرویدی خود نیاز ندارید. اگر دستگاه شما دارای Play Store است، در وضعیت خوبی هستید.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها