استخراج از معادن هرمزگان به ۵۲ میلیون تن رسید‌



استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۵ میلیون تنی استخراج معادن در دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم استخراج معادن با رشد ۴۱ درصدی از حدود ۳۷ میلیون تن به بالغ بر ۵۱ میلیون تن رسیده است.

                 

به گزارش صبح ساحل،  مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در ارتباط با وضعیت استان در زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی در دولت سیزدهم اظهار داشت: در رابطه‌ با استخراج مواد معدنی در دولت سیزدهم با کارهای خوبی که صورت گرفت میزان استخراج از 37 میلیون تن به 52 میلیون تن رسید.

وی افزود: این افزایش 41 درصدی یعنی افزایش 15 میلیون تنی استخراج کار سنگینی است که خوشبختانه در دولت شهید رئیسی در استان هرمزگان محقق شد.

استاندار هرمزگان گفت: در بخش اکتشافات 41 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان در پهنه‌های جداگانه کار اکتشافی شروع شده که بخشی از آن انجام شده و بخشی نیز در دست انجام است.

وی تصریح کرد: بدین منظور به سراغ معادن پر ریسک رفته ایم که اگر عملیات اکتشاف موفقیت آمیز باشد سرنوشت آن منطقه هدف را به کلی تغییر خواهد داد، یکی از بزرگترین پهنه‌ها پهنه اکتشافی در بشاگرد است که اگر بتوانیم به کانی‌های مناسبی برسیم قطعا سرنوشت این شهرستان عوض خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: در برخی از شهرهای همسایه استان هرمزگان این اتفاق رقم خورده و شاهدیم معادن کشف شده چه ظرفیت عظیمی برای مردم این شهرها در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چند پهنه هم متناسب با نیاز استان تعریف شده اظهار داشت: پهنه سیلیس باغات، پهنه غرب از این جمله هستند کار دیگری که در حوزه معادن آغاز کرده ایم این است که روی زنجیره مواد معدنی خام خروجی استان صنعت تعریف شده است تا از خام فروشی جلوگیری شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، به درآمدزایی بیشتر برای استان و کشور کمک شود.

دوستی با اشاره به ایجاد زیرساخت جاده و بندر برای صادرات راحت تر مواد معدنی استان گفت: در حوزه زیر ساخت‌ها هم کارهای بسیار خوبی انجام شده که هزینه حمل کاهش و سرعت انتقال افزایش یابد و بتواند به بندرگاه جهت صادرات ارسال شود، بندرگاه خمیر که از سال 88 باقی مانده بود و به بهره برداری نرسیده بود را تمام کردیم و بالغ بر یک میلیون و 200 هزار تن در سال 1402 مواد معدنی صادر شد و بندر سیریک نیز به پایان رسیده که در حال حاضر در حال سرویس دهی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها