13

مهر

1403


اجتماعی

20 خرداد 1394 09:57 0 کامنت

 

صبح ساحل اجتماعی-جوانان نخبه هرمزگان؛ آنان که متعالی تر می اندیشند، متفاوت تر عمل می کنند و پندارشان پُر از پرواز است. جوانانی که جایگاهشان با پشتکاربیشتر، برنامه بهتر و تلاش هدفمند با دیگران تفاوت دارد. عرصه های مختلف اجتماعی، خلاقیت، اقتصاد، فرهنگ، پژوهش، ورزش و... گودی بود که جوانان برومند استان در آن در راستای اهداف اساسی جامعه شایسته تر کار کردند و کردارشان سزاوار تجلیل و تشویق بود. سالن همایش های استانداری نیم روز دوشنبه 18 خرداد؛ میزبان جوانانی  از جنس جواهر بود تا اندکی قدرشان پاس داشته شود.          
جوانان آینده کشور را می سازند!
استاندار هرمزگان  با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران کل استان در جشنواره تجلیل از جوانان برتر هرمزگان با  ابراز گله مندی با تعجب گفت: از مجموع مدیران کل استان فقط یک نفر در این مراسم حضور دارند جادری ادامه داد: نمی دانم چه کاری مهم تر از این دارند؟ گویا نمی دانند این جوانان، انسان های بزرگواری هستند که آینده کشور را می سازند و مسئولان آینده این سرزمین هستند و یادمان باشد که عمر ما وعمر مسئولایت ها یمان محدود است.
وی افزود : مسئولان نسبت به جوانان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.  هر چند می دانم بخش جوانان مغفول مانده است اما جوانان نیز بدانند هر کسی به اندازه تلاشش دستمزد می گیرد. اگر بتوانیم نخست خودمان را بسازیم سپس می توانیم جامعه یمان را بسازیم. ما هم دلمان می خواهد مشکلات حل شود ولی به این آسانی نیست.
رقابت 410 جوان برتر برای کسب عنوان  موفق ترین ها
مدیر کل اداره ورزش و  جوانان استان نیز گفت: جوانان هرمزگانی برای رسیدن به این مرحله رقابت سختی داشتند و پس از بررسی 410 رزومه که به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال شده بود 45 جوان برتر هرمزگان معرفی شدند. غلامعلی دانشور ادامه داد؛ سال گذشته در 11 بخش  تجلیل می شدند اما امسال این رقابت به 17 بخش ارتقاء یافت. وی جوان باوری و جوانی باوری را شعار  امسال هفته جوان اعلام کرد و افزود:  دردهمین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) امسال در 17 بخش از جمله بخش های فرهنگی و هنری، جوان و کار آفرینی ، کشاورز و روستایی جوان، بخش مبتکر و مخترع جوان ، فعالیت اجتماعی ، طلبه جوان و جوان با توانایی های خاص (جوان معلول) و غیره از جوانان برتر تقدیر شدند. وی هدف از برگزاری این جشنواره را  شناسایی ، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه سازی بـرای توسعه ارزش های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت ، تقویت ایمان ، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی ، ایجاد زمینه های مشارکت در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و علمی ، حمایت از فعالیت های هویت آفرین ، تقویت روحیه تحقیق ، ابداع و ابتکار ، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش نهادن به اندیشه های سازنده جوانان ایـران اسلامی عنوان کرد.  استخدام 26 نفر برای 13 شهرستان در بخش فرهنگی  نیز خبر دانشور برای معاونت های فرهنگی ادارات ورزش و جوانان استان بود.
مسئولان معلول اند!
عباس زائری- جوان مینابی دارای توانایی خاص- حرف های اندیشمندانه و زهرداری زد: این فعال محیط زیستی با سپاس از جاداری بواسطه توجه اش به معلولان گفت: مسئولان اغلب می خواهند من را ناامید بکنند هرچند  من ناامیدی نمی شناسم. آیا  باید از مسئولان انتقاد بشود و یا رسانه ها آنها را به چالش بکشند تا اقدامی پسندیده انجام بدهند؟ مسئولان مینابی می خواهند خودشان را در رسانه نشان بدهند علی رغم اینکه کار خاصی انجام نداده اند. این مدرس دانشگاه اضافه کرد: من معلول نیستم اما مسئولان را معلول می دانم! کسانی که نتوانند در لحظه لحظه زندگی شان معجزه ای خلق کنند معلول هستند.
برای ناشنوایان ترحم نکنید؛ توجه کنید!
امیر ملاحسینی-  ملی پوش ناشنوای بندرعباسی- گفت: نمی خواهم مشکلاتی نظیر مسکن، اشتغال، ایاب و ذهاب، مسایل آموزشی، تشکیل خانواده و ... را مطرح کنم. اما می خواهم بگویم همان طور که نابینایان  یکسری توانمندی دارند، ناشنوایان نیز توانمندی هایی دارند که  بتوانند کار کنند. اگر در مراسمی مترجم ناشنوایان نباشد، حضور ناشنوایان در آن محل ارزشی ندارد. وی ادامه داد: استدعا دارم برای ناشنوایان ترحم نکنید، بلکه فقط توجه کنید. ما هم مثل شما زبان داریم اما زبان شما صدا دارد ولی ما با دست هایمان سخن می گوییم.
تنها اعتماد و حمایت مسئولان را می خواهیم
حسین شادزی- فعال اجتماعی از شهرستان رودان- گفت: ساختار و تصورات جوانان متفاوت است . با توجه به نیروی جوانی و قدرت تفکرش، ایده می دهد اما با بن بست اندیشه های قدیمی و سنتی مسئولان مواجه  می شود. وی از استاندار درخواست کرد که باور و اعتماد را به مسئولان تزریق کندکه راحت تر ایده ها را بپذیرند. شادزی با اشاره به معضل طلاق در استان افزود: مشکل اساسی  بعضی از خانواده ها در استان ندانستن چگونه زندگی کردن در کنار یکدیگر است و با مراکز مشاوره عملی پیش از ازدواج قابل جبران می باشد. این فعال اجتماعی در پایان گفت: هرمزگان را بیابانی فرض می کنم که می شود با فعالیت اجتماعی جوانان؛ آنرا به دشت حاصلخیزی تبدیل کرد و تضمین ما نیز تلاش در راستای اهداف دولت است و تنها اعتماد و حمایت مسئولان را می خواهیم.
جوانان مغفول مانده اند
اسدالله مظفری- فعال اجتماعی از میناب-  که سمن برتر در حوزه امداد گری دارد عدم باور پذیری از سوی مدیران مختلف را معضل بزرگ  سازمان های مردم نهاد عنوان کرد. مظفری افزود:  این سازمان ها بزرگترین منبع ایجاد قدرت موج عظیم در جامعه هستند بنابراین باید باور شوند. وی ادامه داد: پرداختن به جوانان باید از حد شعار فراتر برود.همه توی جامعه دغدغه ورزش دارند اما جوانان مغفول مانده اند. جوانان کسانی را می خواهند که درد و دغدغه جوانان را داشته باشند و با این بیت شعر که ای خواجه درد هست اما طبیب نیست گفتار خود را به پایان رساند.
جوانان رها شده به شغل های کاذب روی می آورند
مهرداد احمدی- فعال اجتماعی از سیریک- نیز با گلایه پر رنگ از مسئولان سیریک در خصوص جوانان گفت: بی توجهی به جوانان را در روز جوان در این شهرستان لمس کردیم. وی پیشنهاد های جالبی  را در حضور استاندار مطرح کرد ازجمله می شود به ایجا د ستاد های جوانان برتر در سطح شهرستان ها؛ راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان ها، حمایت از نهاد های مردم نهاد؛ انتخاب مشاوران جوان برای فرماندارن و ... اشاره کرد. احمدی عنوان کرد وقتی جوان مورد بی توجهی قرار بگیرد و اشتغال نداشته باشد به شغل های کاذب روی می آورد. این جوان فعال  عرصه رسانه هرمزگانی  از موانع مسئولان در اشتغال زایی جوانان نیز گلایه کرد و در پایان خواستار تدابیر حکیمانه استاندارشد.
سری به دنیای معلولان بزنید!
سمیره دیناری- دارای توانایی خاص-  از توانایی جامعه معلولان سخن گفت و از مسئولان درخواست کرد تا سری به دنیای این قشر از جامعه هم بزنند. وی خیلی کوتاه درخواست دیگری  مبنی بر مناسب سازی فضای شهری، اداری و آموزشی برای معلولان را مطرح کرد و حرف خود را پایان داد.
منتطر گور دسته جمعی هستیم!
اولان- فعال محیط زیستی از میناب – با توپ پر مشکلات زیست محیطی و با لحنی تند کلامش را آغازکرد.  وی گفت: مشکل بی آبی میناب را از پای در می آورد.ما هیچ احساس امنیتی نداریم و منتطر گور دسته جمعی هستیم که طبیعت برایمان بکَند. اولان ادامه داد:  ما خشکسالی نداریم؛ به ما ظلم می شود ، آب سد ما غارت می شود و یک قطره آب در سال جدید به کشاورزان مینابی نداده اند و از سویی نیز فروچاله ها تا جلو استانداری آمده اند ولی همه آب ما را به بندرعباس می دهند. استاندار هم گفت:16 سال خشکسالی داریم و این بحران حاصل حفر بی رویه چاه هایی عمیق است که سفره های آب زیر زمینی را خالی کرده است  و از سوی دیگر نیز امنیت استان خیلی مهم تر است تا اینکه یک باغی خشک شود.
باید ساختار شکنی بشود
تیمور سعدی پور- فعال دانشجویی-  نیز انتقادات شدیدی از دانشگاه هرمزگان در بخش فرهنگی و ورزشی داشت و گفت: علی رغم مشکلات فراوان مسئولان دانشگاه روی مشکلات سرپوش می گذارند. وی از بورکراسی اداری و نامه نگاری های فراوانی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را معضلی برای این کار دانست و گفت: باید ساختار شکنی بشودزیرا مدیران زیادی می آیند ولی همان روال قبلی حکم فرما است.
لیست برتر جوانان هرمزگان سال 1394
 شهید عبدالله مسیحی(شهید جوان)؛ یوسف ملایی( پژوهشگر ورزشی)، مرتضی نعمت اللهی( علوم قرانی)،مجتبی کما لی (عکس)، سمیره عالی پور(شعر)، محمد کمالی(رسانه)، شهاب الدین ذاکری(بخشدار جوان)، شهاب الدین  عباسزاده(سرباز جوان)، نجمه روان تاب(طلبه جوان)، صابر تب(مشاور جوان)، اسحاق عامری سیاهویی(مدیر جوان)،  راشد امامی(کشاورز جوان)،الهه کاکایی بندری، نجیبه غلام نجفی(مهارت آموزی)، مهرداد احمدی(فعال هلال احمر)، فرزاد بابا زاده(کارگر نمونه)، تیمور سعدی پور( فعال دانشجویی)، پارسا یوسفی، آرش عباس زاده، محمد علی احمدی و محمد پیشان( علمی)؛رقیه جویا شندی، عباس زائری، امیر ملاحسینی و سمیره دیناری(توانایی خاص)، احسان فولادی، ابوالفضل بناوند، عباس برخورداری احمدی و حسین شادزی(فعال اجتماعی)؛ غلام عباس کروکی، حسن دهقانی، عبدالصمد سرودی، رضا طاهری، مجید عسکری، محمد امین شُبیری، محمد امین تیموری،محمد امین تیموری، مینا عبداللهی، فرزانه حیدری، کبری لکزایی فر و عالیه شب نما(ورزش) و فرشید ادهمی، محسن حاجی زاده، رضا پور کولغانی، محسن خاش و معین راهبر(موسیقی).

 

دیدگاه ها (0)
img