اجرای طرح بیماریابی مالاریا در رودان



طرح بیماریابی تشدید یافته مالاریا در باغات و گلخانه‌های شهرستان رودان در قالب برنامه پدافند غیرعامل زیستی آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل،  مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: در دو سال گذشته و به علت افزایش ورود اتباع بیگانه غیرمجاز، بیماری مالاریا که در کشور‌های پاکستان و افغانستان شیوع گسترده‌ای دارد به همراه این اتباع وارد کشور و به تبع آن شهرستان رودان شده است.

عباس علیمراد افزود: رایج‌ترین روش انتقال این بیماری از طریق گزش پشه آنوفل ماده آلوده به انگل است که قطع زنجیره انتقال بیماری، پیداکردن سریع مخازن آلوده و درمان به موقع و کامل آن نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد.

وی گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به مالاریا در اتباع بیگانه شاغل در باغات شهرستان، شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی فرمانداری و همکاری سایر دستگاه ها، طرح بیماریابی تشدید یافته مالاریا را در باغات و گلخانه‌های سطح شهرستان رودان با تشکیل ۵ گروه از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها آغاز کرده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان، این طرح به مدت ۱۴ روز و در بخش نخست در باغات و گلخانه‌های سطح شهر رودان اجرا می‌شود.

علیمراد گفت: در بخش دوم نیز باغات و گلخانه‌های سایر بخش‌های شهرستان زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند.

وی از مردم، صاحبان باغ‌ها و گلخانه‌ها خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و همشهریان در صورت اشتغال اتباع بیگانه در باغات، موضوع را به خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و یا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان برای آزمایش مالاریا و آغاز فرآیند درمان اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها