ولیعهد عربستان سعودی نقض قوانین بین المللی بشردوستانه توسط اسرائیل در غزه را تاکید کرد


نویسنده: عدنان نگاری

رهبران 50 کشور از سراسر خاورمیانه و آفریقا روز جمعه در ریاض برای افتتاحیه نشست سران عربستان و آفریقا گرد هم آمدند.
این رویداد که پس از نشست اقتصادی آفریقایی عربستان سعودی و جهان عرب در روز پنجشنبه برگزار شد، به دنبال تقویت هماهنگی سیاسی بین کشورهای آفریقایی و پادشاهی سعودی بود. تهدیدات امنیتی منطقه‌ای را مورد توجه قرار داد، از تحول اقتصادی از طریق مشارکت ها و تحقیقات جدید حمایت کرد و توسعه محلی را برای راه حل های انرژی جدید و همکاری سرمایه گذاری تقویت کرد.
در نشست روز پنجشنبه صندوق توسعه عربستان سعودی اعلام کرد که قراردادهایی به ارزش 2 میلیارد ریال (533 میلیون دلار) با کشورهای آفریقایی امضا خواهد کرد. این رویداد که پس از نشست اقتصادی آفریقایی عربستان سعودی در روز پنجشنبه برگزار شد، به دنبال تقویت هماهنگی سیاسی بین کشورهای آفریقایی و این کشور بود. تهدیدات امنیتی منطقه ای را مورد توجه قرار داد، از تحول اقتصادی از طریق مشارکت ها و تحقیقات جدید حمایت کرد و توسعه محلی را برای راه حل‌های انرژی جدید و همکاری سرمایه‌گذاری تقویت کرد.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سخنان افتتاحیه خود در روز جمعه بار دیگر بر محکومیت نقض قوانین بین المللی بشردوستانه توسط مقامات اشغالگر اسرائیل در غزه توسط پادشاهی سعودی تاکید کرد. وی ادامه داد:« ما بر ضرورت توقف این جنگ و آوارگی اجباری و ایجاد شرایط برای بازگشت ثبات و آرامش تاکید می کنیم.» سخنان او توسط چندین رهبر آفریقایی تکرار شد.پراویند کومار جوگنات، نخست وزیر موریس، گفت:«ما همچنین حمایت خود را از راه حل دو کشوری که تنها راه پیش به سوی صلح پایدار در منطقه است، مجدداً تأیید می‌کنیم.» مهامت ادریس دبی، رئیس جمهور چاد، پیش از ایراد سخنان خود، برای یاد قربانیان فلسطینی درگیری ها، یک لحظه سکوت خواست.
وی گفت:«علیرغم برگزاری این اجلاس در زمان دشواری، با این وجود ما باید به دنبال تقویت همکاری و تقویت مشارکت خود برای رویارویی با این چالش‌ها در زمان خسارات انسانی باشیم. من از پادشاهی عربستان سعودی و کشورهای آفریقایی می‌خواهم که از توسعه به نفع متقابل همه کشورها حمایت کنند و مشارکت‌هایی را بر اساس منافع متقابل و احترام همه طرف‌ها در حوزه‌های مختلف، اعم از سیاسی، اقتصادی، تجاری، بشردوستانه یا زیست‌محیطی ایجاد کنند. » رهبران دیگر نیز تمایل ملت های خود را برای مشاهده آتش بس فوری در غزه که به رنج بشردوستانه پایان می دهد و برای برقراری صلح تلاش می کند، ابراز کردند.

روزنامه صبح ساحل

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها