سرعت اینترنت زائران اربعین 5 برابر می‌شود



قائم مقام وزیر ارتباطات با اشاره به استقبال از پیام‌رسان‌های ایرانی‌، نوشت با افزایش استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق، دومین لینک‌ مستقیم بین ایران و عراق راه‌اندازی شد. ایجاد این ارتباطات مستقیم مسیری برای افزایش پنج برابر سرعت پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق خواهد بود.
                               

به گزارش صبح ساحل،  با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و نیاز به ایجاد پل ارتباطی پرسرعت برای زائران، وزارت ارتباطات از تعامل بین ۲ کشور برای برقراری لینک مستقیم خبر داد.


نزدیک به یک ماه دیگر خیلی عظیمی از زائران مسافر پیاده‌روی اربعین و کشور عراق خواهند، اجتماعی عظیم که هر سال بر تعداد شرکت کنندگان آن اضافه می‌شود و ایران به دلیل همجواری و عشق به اهل بیت بیشتری سهم را در این مسیر دارد.
 
 اگر اهل پیاده روی اربعین باشید با شرایط حضور در کشور عراق آشنا شده‌اید، شرایط محیطی و ارتباطی که به غیر از عشق و ارادت نیازمند هماهنگی بین بخش‌های دولتی و غیردولتی در ارائه خدمات دو کشور ایران و عراق است. 


یکی از دغدغه‌های اصلی زائران و خانواده‌های آنها برقراری ارتباط از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی است که دستیابی به آن مستلزم دسترسی به اینترنت پرسرعت است.
بر اساس قواعد جهانی برقراری ارتباط برای هر مسافر استفاده از سیستم رومینگ کشور مقصد است، حال اگر امکانی فراهم شود که این خدمات رایگان یا با کمترین قیمت باشد بدون شک از سبد هزینه‌های مسافر کاسته خواهد شد.
یکی از مشکلات مسافران ایرانی به کشور عراق هزینه‌های زیاد و تعرفه‌های بالا خطوط این کشور، تماس تلفنی و بسته‌های اینترنتی است، از سوی دیگر نبود زیرساخت‌های مناسب در کشور عراق موجب بروز اختلال در برقراری رومینگ می‌شود و بسیاری از مسافران را با چالش روبرو می‌کند.


با همین رویکرد هم وزارت ارتباطات دولت سیزدهم با هماهنگی وزارت ارتباطات کشور عراق 2 سالی است که رایزنی‌ و توافقاتی را انجام داده و خدمات اینترنتی در بسترهای مختلف به زائرین اربعین ارائه می‌کند.
در همین راستا نیز برای تحقق یک اتصال و برقررای ارتباط موثر سال گذشته چندین جلسه بین 2 وزارتخانه در کشور ایران و عراق برگزار و توافقاتی حاصل شد، همچنین در داخل نیز پیامرسان‌های بومی برخی خدمات خود اعم از تماس تصویری،‌ اعلام وضعیت رایگان و بدون اینترنت به مشترکین ارائه کنند.
یکی از اقدامات وزارت ارتباطات ایران در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی ایجاد یک زیرساخت مستقیم بین ایران و عراق بود. محمد جعفرپور مدیرعامل شرکت زیرساخت مرداد ماه سال گذشته پیش از آغاز مراسم پیاده روی با تاکید بر تمایل و تعامل کشورهای دوست و همسایه به استفاده از امکانات مستقیم زیرساختی، تاکید کرد: در زیست‌بوم کشور ایران خصوصا در حوزه ICT بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی بومی شده که در حال سرویس دادن به مردم هستند و در تلاشیم تا در این زمینه با گسترش اپلیکیشن‌های ایرانی، دیتاسنترهای داخلی را ارتقا دهیم.


جعفرپور همچنین برنقش پررنگ ایران در ایجاد مسیرهای ارتباطی بین کشور ایران و عراق اشاره و از برقراری دو لینک مستقیم ارتباطی ایران و عراق در ایام اربعین خبر داده و می‌گوید: برای اولین بار دو لینک مستقیم با کشور عراق ایجاد شد که کیفیت ارتباطات را افزایش می‌دهد به طوری که برقراری ارتباط میان دو کشور، ۱۹ میلی ثانیه طول می‌کشد.

کیفیت ارتباطات در اربعین 1403 برای زائرین 5 برابر می‌شود

امسال نیز همچون سال گذشته با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی شرایط ارتباطی بین 2 کشور در حال ارتقا است ، به نحوی که امیر لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ویراستی با اشاره به استقبال از پیام‌رسان‌های ایرانی‌، روز گذشته نوشت با افزایش استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق، دومین لینک‌ مستقیم بین ایران و عراق راه‌اندازی شد. 
لاجوردی ایجاد این ارتباطات مستقیم را مسیری برای افزایش پنج برابر سرعت پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق اعلام کرد.
همچنین لاجوردی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر ظرفیت ایجاد شده در این لینک مستقیم می‌افزاید سال گذشته اولین لینک ۱۰ گیگ بود که با توجه با استقبال خوب کاربران یک لینک ۱۰ گیگ دیگر نیز به آن اضافه شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها