ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب/ اصلاح قانون انتخابات تایید شد



سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با ایراداتی مواجه شد.
    

به گزارش صبح ساحل،  هادی طحان‌نظیف امروز چهار آذر ۱۴۰۲ در یک نشست خبری گفت: ۵ طرح و لایحه و ۴ اساسنامه از نشست خبری قبلی تا امروز در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و اعلام نظر شده است.

طحان‌نظیف در پاسخ به میزان درباره نحوه بررسی تعیین مدت خدمت سربازی گفت: برنامه هفتم توسعه هنوز به طور رسمی دریافت نشده و به محض دریافت بررسی آن آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: هنگام بررسی برنامه هفتم توسعه همه مستندات سوابق قانونی بررسی می‌شود و پس از آن نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی نظر شما چیست؟ گفت: ما برای بررسی برنامه هفتم با توجه به حجمی که برنامه دارد و به‌خاطر این‌که بتوانیم در زمان قانونی اظهارنظر کنیم تاکنون ۱۵ جلسه غیررسمی را در شورای نگهبان برگزار کرده‌ایم، ولی ازآن‌جایی‌که این مصوبه افزایش سن بازنشستگی مربوط به روز‌های اخیر است، هنوز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته که به‌زودی متن اصلی را دریافت کنیم طبیعتاً نظر شورای نگهبان در خصوص آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره طرح اصلاح بند (۱) ماده (۸۳) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مصوب جلسه مورخ بیست و یکم آبان ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: مصوب جلسه مورخ بیست و نهم شهریور ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی که بر اساس اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی در مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ به تصویب کمیسیون قضائی و حقوقی رسیده است، در جلسات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ایرادات و ابهامات منتشر شد و متن ایرادات تقدیم مجلس می‌شود.

وی درباره موضع شورای نگهبان در انتخابات گفت: شورای نگهبان توصیه‌پذیر نیست اما ممکن است فعالان سیاسی به‌خاطر رقابت‌هایی که با یکدیگر دارند مطالبی را طرح کنند اما انتظار این است که موجب اخلال در انجام وظایف قانونی دستگاه‌ها نشوند و اجازه دهند دستگاه‌ها ازجمله شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند و مسئولیتی را که به‌عهده دارند با دقت و آرامش و براساس قانون انجام دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها