امروز نام‌نویسی دوازدهمین دوره آزمون «سامفا» آغاز شد



مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز نام‌نویسی دوازدهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا کریمیان»، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: نام‌نویسی آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز دوشنبه به تاریخ ۱۳ آذر آغاز و در روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه پایان می‌پذیرد و نام‌نویسی منحصراً به‌صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد و متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، تهیه کنند.

کریمیان در تشریح جزئیات برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی، خاطرنشان کرد: این آزمون روز جمعه ۲۲ دی ماه سال ۱۴۰۲ شمسی برابر با ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی و ۲۹ جمادی‌الثانی سال ۱۴۴۵ قمری هم‌زمان با حوزه‌های داخل کشور در حوزه امتحانی خارج کشور در کشور عراق برگزار خواهد شد و این آزمون در حوزه‌های داخل کشور به صورت الکترونیکی و در حوزه خارج از کشور به روش مبتنی بر کاغذ برگزار می‌شود.

وی افزود: تعیین شهر برای متقاضیان داخل کشور یا کشور برای متقاضیان خارج از کشور برای برگزاری آزمون منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام‌نویسی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها