شرط صعودی شدن بازار طلا و سکه/ قیمت طلا و سکه امروز



یک کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا و سکه تا پایان سال گفت: هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم رشد کالا‌های سرمایه‌ای اعم از سکه و طلا استارت می‌خورد. همچنین جریان نقدینگی بین بازار‌های نقدشونده‌تر که شامل اقلام سرمایه‌گذاری و بازار‌های مورد اشاره است، اتفاق می‌افتد.

     

به گزارش صبح ساحل، علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی، با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه از قیمت دلار نسبت به طلای جهانی گفت: قیمت سکه در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلا نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر رشد بازار طلا در داخل کشور بگذارد.

 وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می‌تواند ارزش بازار سکه را صعودی کند افزود: اگر در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیش نیاید، روند بازار‌های مالی باثبات خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا و سکه تا پایان سال ادامه داد: هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم رشد کالا‌های سرمایه‌ای اعم از سکه و طلا استارت می‌خورد. همچنین جریان نقدینگی، بین بازار‌های نقدشونده‌تر که شامل اقلام سرمایه‌گذاری و بازار‌های مورد اشاره است، اتفاق می‌افتد.

وی گفت: تلاش سیاست‌گذار تثبیت قیمت دلار است و متعاقبا این موضوع مستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد. با این وجود امکان پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها