شکایت تعدادی از هنرجویان از کندی فرآیند اداری اداره کل میراث هرمزگان پیگیری شد؛

عدم آشنایی با میز خدمت‌های آنلاین


نویسنده: راضیه نیرومند

سیستم‌های اداری و روند رسیدگی به پرونده‌های ارباب‌رجوع مشکلی است که از دیرباز با آن مواجه بوده‌ایم. برخی از این پاس‌کاری‌ها نتیجه‌ی اهمال و بی‌مسئولیتی کارمندان است و تعدادی از این بلاتکلیف ماندن‌ها رویه‌ی اشتباهی است که توسط شخص مراجعه کننده در پیش گرفته می‌شود. سازمان صنایع‌دستی واقع در خیابان طلوع بندرعباس چند صباحی است که مورد شکوائیه تعدادی از کارآموزان قرار گرفته است. این افراد که اغلب مشکلاتی از قبیل ثبت‌نام، اخذ مدارک و یا تمدید مدرک دارند از بی‌پاسخ ماندن و معطلی چندماهه‌شان به ستوه آمده‌اند. از این رو طی مصاحبه‌ای تلفنی با ساناز رمضان رمجی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، علت را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.
     
معطلی طاقت فرسا در صف ثبت نام و تمدید مدارک
یکی از کارآموزان رشته کمه‌زنی به دنبال تمدید مدارک خود، چندماه است که به این سازمان مراجعه می‌کند اما هر بار او را به قسمت دیگری ارجاع می‌دهند و به طور کلی تاکنون پاسخگوی مطالباتش نبوده‌اند. او می‌گوید: «هر بار که تماس می‌گیرم شماره جدیدی به من می‌دهند و می‌گویند، مربوط به بخش ما نیست. حتی چندین بار مراجعه حضوری نیز داشته‌ام که باز هم نتیجه‌ای نگرفتم».
 به گفته معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل استان؛ اکثریت کارآموزان صرفا به دنبال اخذ مدارک جهت گرفتن تسهیلات و دریافت وام هستند و از آنجایی که تا مدرکی جهت ارائه نداشته باشند تسهیلاتی به آنها تعلق نمی‌گیرد بصورت حضوری و مستمر به این اداره مراجعه می کنند. 
     
تعداد مراجعین بیش از ظرفیت همیاران اداره کل
ساناز رمضان رمجی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل استان هرمزگان در پاسخ به سؤالات و شکایات مطرح شده در این زمینه می‌گوید: تعدادی همیار، جهت رفاه حال و خدماتدهی به مراجعین در سازمان تعریف شده است که وظیفه پاسخگویی نسبت به مراجعین را بر عهده دارند.
از آنجایی که ثبت نام برای تمامی افراد آزاد است و به راحتی از طریق گوشی‌های موبایل و یا کافی نت‌ها صورت می‌پذیرد؛ اما بازهم برای رفاه حال مراجعین تعدادی همیار برای کمک به مردم با دستور اداره کل قرار داده شده است. تعداد متقاضیان بسیار زیاد است و گاهی اوقات همیارها با حجم زیادی از مراجعین روبرو هستند. 
به علت قطعی 3 ماهه سامانه، پرونده‌های بجا مانده از پیش و عادت مردم مبنی بر ثبت‌نام توسط همیار، کارمندان این بخش با خیل عظیمی از ارباب رجوع مواجه هستند که رسیدگی به آنها وقت زیادی می‌گیرد.
توصیهٔ ما این است برای جلوگیری از معطلی، مردم خودشان وارد سامانه ثبت نام شوند و به راحتی نام نویسی را انجام دهند. 
قریب به یکماه و نیم است که سایت جدیدی تعریف شده و همیاران تکلیفی مبنی بر ثبت‌نام مراجعین بر عهده ندارند. 
توصیه اکید ما بر انجام امور ثبت نامی این است که خود فرد وارد سایت شود و حتی‌الامکان مراجعه حضوری نداشته باشد. از آنجایی که بسیاری از افراد جهت گرفتن تسهیلات اقدام به اخذ مدارک می‌کنند ، در زمان فرارسیدن تسهیلات، سازمان به شدت شلوغ می‌شود. 
وظیفهٔ اصلی ما بررسی موارد ثبت نامی است که پرونده‌اش وارد کارتابل اداری شود که بعد از ثبت نام می‌بایست ظرف ده روز پاسخگوی متقاضیان باشیم.
همچنین برای افرادی که نیاز به صدور و یا تمدید مدرک دارند سایتی طراحی شده که خود افراد به راحتی می‌توانند با ورود به این سایت‌ها روند کارهایشان را 
تسریع بخشند. 
سامانه صدور مجوزها:mojavez.ir و سامانه تمدید مجوزها: egov.mcth.ir بدین آدرس‌ها است.
گفتنی است؛ افرادی که نمی‌توانند وارد این سایت‌ها شوند در اسرع وقت به کافی‌نت‌های سطح شهر مراجعه نمایند. هنگامی که ثبت نام انجام شود، ما مدارک را بررسی می‌کنیم و مجوزهای صادر شده از سمت ما، به راحتی قابل دریافت است.

منتظر تایید: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها