شهردار بندرعباس در آیین تجلیل از شهرداران بندرعباس:

شهرداری‌ها بزرگترین نهاد خدمت رسان مردمی است/ استقبال مردم از احداث پل پیامبر اعظم


نویسنده: سامیه طهورنیان

آیین رونمایی کتاب تاریخچه آب هرمزگان و تجلیل از شهرداران بندرعباس با حضور مدیران شهرداری بندرعباس و شهرداران اسبق بندرعباس برگزار شد. طی این مراسم شهردار بندرعباس به تشریح عملکرد یک‌ساله شهرداری بندرعباس پرداخت.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در مراسم آیین تجلیل از شهرداران بندرعباس گفت: روز دهیاری و شهرداری مصادف شده با روز قلم که این روز را خدمت تمام نویسندگان و اهل‌قلم‌هایی که شهرداری را طی این مدت، همراهی کردند تبریک می‌گویم.

 

نوبانی با اشاره به‌روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بیان داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نمونه ویژه همکاری و همدلی مردم در عرصه خطیر مدیریت شهری و روستایی هستند و مجموعه شهرداری به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی خدمات رسان حوزه شهری، نقش‌آفرین اصلی توسعه شهری، آبادانی سرزمین و توسعه اجتماعی شهر است.

 

مهدی نوبانی با اشاره به سومین سال برگزاری روز دهیاران و شهرداری باهمت شهرداری بندرعباس بیان داشت: چهاردهم تیرماه که به نام روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نام‌گذاری شده فرصت خوبی ست است تا بدین‌وسیله ضمن تبریک این روزبه همه شهرداران و دهیاران و همچنین کارکنان خدوم و پرتلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از زحمات شبانه‌روزی و خالصانه همکارانم در شهرداری و مدیریت شهری بندرعباس تشکر کنم.

 

نوبانی با تشکر از شهرداران حاضر در جلسه آیین شهرداران بندرعباس گفت: من و همکارانم با تمام توان در این مجموعه شهرداری برای خدمت به مردم و مناسب‌سازی شهر بندرعباس محیط در حال تلاش و فعالیت هستیم.

 

شهردار بندرعباس تأکید کرد: طی هفته‌های گذشته به افتتاح بیش از ۹ پروژه مفتخر شدیم به لطف خدا پروژه‌ها زیاد و تحولات شهری طی مدت دوساله گذشته برای مردم مشهود است.

 

مهدی نوبانی در خصوص احترام به بزرگ‌تر و احترام به مردم شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: در هر شهر و روستای کشور رابطه مستقیمی بین مردم و این نهاد اجتماعی وجود دارد و هر چه این رابطه از استحکام و دوام بیشتری برخوردار باشد به نفع مردم و به نفع شهرداری خواهد بود زیرا هر چه که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانند در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و عمران و آبادانی شهرها و روستاها به وظایف خود به شکل بهتری عمل کنند قطعاً تأثیر این خدمات به‌صورت مستقیم متوجه مردم خواهد بود.

 

شهردار بندرعباس به استقبال از مردم از احداث پل شهید سالاری در محدوده پیامبر اعظم گفت: یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌های شهرداری بندرعباس در تسهیل رفت‌وآمد مردم بندرعباس و ایمن‌سازی حمل‌ونقل، تسهیل مسیر شرق به غرب بندرعباس با احداث پل ۱۲۰ متری بوده که باعث آسوده‌خاطری مردم علی‌الخصوص کارکنان صنایع غرب بندرعباس شده است‌.

 

 

استفاده از ظرفیت‌های صنایع هرمزگان برای توسعه شهرهای استان

 

صادقی پور، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان هرمزگان‌ در حاشیه مراسم روز دهیاری و شهرداری‌ها با تشکر از شهرداران هرمزگان گفت: من اعتقاددارم این رسم بزرگداشت از شهرداران سابق و شهرداران فعلی، رسم بسیار خوبی ست.

صادقی پور با اشاره به ویژگی‌های شاخص مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس گفت: برخی از شهرداران انتقاد می‌کنند که ویرانه‌ای را تحویل گرفتند یا معتقدند که پیش از ما کاری نشده است و به‌راستی رسم و منش آقای نوبانی این نبوده و رسمش مبنی بر هدف، احترام و تجلیل از بزرگانی بوده که سالیان سال در گستره تاریخی شهر بندرعباس یکی از شهرهای بزرگ ایران عرض کنم فعالیت کردند.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان هرمزگان‌ تأکید کرد: کار در شهرداری‌ها واقعاً کار بسیار سختی است یعنی مدیریت شهری در ایران بسیار سخت و پیچیده شده و تراکم‌های شهری بسیار زیادی را مواجه هستیم و این موضوع دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که من خیلی اجمالی چند مورد از آن را عرض خواهم کرد: من اعتقاددارم ذاتاً کار شهرداری‌ها در تضاد با منافع مردم است و به‌طور مثال زمانی پروانه ساختمانی صادر می‌کنیم مردم یک مقدار از دادن پول ناراحت هستند اما درواقع به نفع خود مردم است.

 

صادقی پور افزود: اگر اعتماد مردم به سیستم مدیریت شهری و شهرداری‌های ما بیشتر شود، باعث بالا رفتن اعتماد به‌نظام و حاکمیت می‌شود و برعکس این قضیه هم ممکن است اتفاق بیافتد، پس قطعاً اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 

صادقی پور با اشاره به چالش‌های مدیریت شهری گفت: امروز یکی از چالش‌هایی که ما در حوزه مدیریت شهری در همه شهرهای کشور مواجه است، مختص شهرداری و استان هرمزگان نیست.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان هرمزگان‌ افزود: صنعتی نفتی پالایشگاهی اقتصادی بندری که در استان هرمزگان وجود دارد که ما می‌توانیم منابع مالی را در طول سال در قالب‌های مختلف دریافت کنیم و با آن، مسائل حقوقی و قانونی که به شهرداری‌های استان را حل کنیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها